• Pernillaa

Hur många blöjor?

Jag undrar hur många blöjor du använder, på ett ungefär, till ditt barn per dag?
    Ange gärna ålder på ditt barn också.

Jag hade nämligen tänkt köpa hem en "livsförbrukning" utav blöjor till minstingen då jag kommer över dessa till ett otroligt bra pris.

Alexander 050528 - Lucas 100221
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många blöjor?
  • saltflingan

När han var liten gick det åt 8-12 blöjor om dagen. Nu är han 1 år och vi gör av med kanske 6-10 om dagen.

• minnapinna

min son är ett bajsmonster. när han ar spädis gick det åt ca 20 blöjor om dagen. nu är han ett år och bajsar "bara" ca 5-6 gånger om dagen.

• MassiiMotoo

De är ju så olika. När de är i spädbarns ålder och kanske ammar så bajsar de mer, nu har jag snart en tvååring och vi betyder på han kanske 5-6 gånger per dag..

• Pernillaa

Jag förstår att det är olika :).
    Minns inte riktigt hur det var med största killen när han var liten.

Det är ju mycket man får ha i beaktande :).

• Pernillaa

Ni som har lite äldre barn, gillar ni up&go eller vanlig blöja bäst på dagtid?

• tarrrap

Är det inte lite svårt att beräkna åtgången med tanke på att de små liven växer olika fort och därför byter storlek lite olika? Vi tyckte att libero var väldigt bra i början, men dessa funkar inte nu, är alldeles för låga och deras upp&go läcker. Som sagt svårt att veta innan man vet hur ens barn ser ut och växer...

Här går det allt från 5 till 15 blöjor, beroende på hur magen mår (9 månaders tjej). Första månaderna bajsades det hela tiden då gick det massor med blöjor.

• Pernillaa
    tarrrap skrev 2010-11-30 11:01:52 följande:
    Är det inte lite svårt att beräkna åtgången med tanke på att de små liven växer olika fort och därför byter storlek lite olika? Vi tyckte att libero var väldigt bra i början, men dessa funkar inte nu, är alldeles för låga och deras upp&go läcker. Som sagt svårt att veta innan man vet hur ens barn ser ut och växer...

Här går det allt från 5 till 15 blöjor, beroende på hur magen mår (9 månaders tjej). Första månaderna bajsades det hela tiden då gick det massor med blöjor.
    Givetvis så får man ju humma lite om åtgången och storleken.

Ja första tiden gick det åt maaaassa blöjor men nu när även min pojk är 9månader så tycker jag inte alls det går åt så mycket. Har köpt blöjor i stl5 nu från Libero samt ett mindre känt märke i större storlekar. Dom blöjorna är väldigt rymliga fortfarande så det lutar åt att jag kommer köpa mycket i större storlekar.
    Allt kan förstås ändra sig men just nu kan han ha samma storlek i ca 2-3månader.

Jag tänker ta vara på denna chansen iaf och köpa upp ett lagar så kan man ju alltid sälja de blöjor som eventuellt blir över
  • queenofangels

på min son som e 3 veckor går de minst 10-15 blöjor opm dagen.

dotter som e 2 år går de kanske 6 st. har inte riktigt koll. men har up&go på dagen o den vanliga blöjan på natten för den suger bättre o tar mer kiss.

• Göteborgsbruden

Dottern är 2 år och använder ca 4-5 st men håller på att pottränas nu så det ska väl förhoppningsvis bli färre. Sonen på 9 mån använder ca 5-7 st.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • Caranlachiel

Min pojke på 20 månader gör åt ca 5 blöjor per dag, ibland 7.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Ragnar

För min 1-åring går det åt 6-7 blöjor om dagen plus nattblöjan. Vi använder förvisso tyg men jag antar att det skulle gå åt lika många pappersblöjor.
    När det gäller storlekar så har båda mina barn gått ner en storlek i blöjor ca. 2 månder efter att de börjat gå ordentligt eftersom det då blivit mycket smalare. De större blöjorna som passade när de var 10-14 månader har då blivit alldeles för stora runt låren.

• cloudberry79

Som spädbarn: ungefär 10 per dygn

Som 1-åring: ungefär 7-8 blöjor per dygn, inkl. natt

Blev torr dagtid när han var 2½, använder ännu nattblöja.

If you love me - please don't feed me!
Svar på tråden Hur många blöjor?