hotmamma skrev 2010-12-02 13:29:58 följande:
jag förstår dig,,,, Men skriver oxå att alla gör som dom vill, självklart kan det finnas något bakom som gör att barnet måste åka vagn och jag inte ser detta när jag går förbi er bara,, Men jag går ju inte fram till dig och säger vad jag tycker utan detta tänker jag för mig själv och inte mer med detta, tänker det för mig själv i snabba sekunder , Tänker illa om mammor som röker och drar vagn eller håller en liten en i famnen med en cigg i munnen..... Jag svara på ts fråga om fullt friska och normaltutvecklade barn men vissa här inne verkar ha sellektiv läsning och förstår inte utan måste starta ett krig om sånt som inte ens är relativt i TS fråga...
Men dina tankar kanske syns utanpå, eller så gör det inte det. Men andra kanske säger till sin vän "titta villket stort barn som åker vagn" så blir det dömande utan att folk har en aning om vad som ligger bakom.
Att du tänker för dig själv att det ser illa ut är tillräckligt illa, din tanke borde vara att det kanske finns en orsak inte att det ser illa ut. Förstår du skillnaden och varför folk försöker förklara att det finns en annan bild än den man ser.
Varför ska du tänka att det ser illa ut när du förstår att det kan finnas en orsak, ok om det är barn och familjer man känner väl där man VET att det är "lathet" bakom. Jag hade en vän som inte gick till parken med sitt barn för det inte gick att åka bil dit och gå 300m med barnet orkade vederbörande inte. Men där är det ett friskt barn och en "frisk" mamma.
Tankar syns utanpå ibland, även om man inte menar det.