Inlägg från: BossOrange |Visa alla inlägg
  • BossOrange

Till vilken ålder anser du att ett barn behöver sitta i vagn?

Milliemolly skrev 2010-11-30 20:24:42 följande:
    4 år eller längre.

Vi är en familj som älskar promenader. Vi går oftast och handlar och till bekanta.

Med långa promenader menar jag kasnke 3 timmar.

VÅr dotter hoppar av och på vagnen på korta sträckor men på de långa rundorna vill hon åka. Vi vill gärna gå i rask takt för motions skull. Vi har en syskonvagn.

Hon åker även vagn till och från dagis. Morgontrött och trött efter dagis. Hon äslkar att åka vagn.

Vissa tittar snett när de hör att hon är knappt 4 år och åker vagn. Men eftersom det är så onödigt att köra bil och jag behöver motion är dettta jättebra.

Alternativet är att hon cyklar bredvid, men då orkar hon inte lika länge.

Jag antar att vi får sluta med våra familjpromenader på kvällarna när hon blir för stor för vagnen. Sorgligt!  Vi får dela på oss som familj.
    håller med!!
  • BossOrange
    Ghostrider skrev 2010-11-30 20:33:40 följande:
    "Jag antar att vi får sluta med våra familjpromenader på kvällarna när hon blir för stor för vagnen. Sorgligt!  Vi får dela på oss som familj."

Eller kompromissa helt enkelt, gå så pass kort eller långt så att fyraåringen hänger med?
    eller ta vagn. Varför är det så hemskt med vagn?? Det är väl ett underbarn färdmedel om man vill gå. Är cykelsits lika skadligt/hemskt det med? Barnet sitter ju likväl i då????
  • BossOrange
    Bea08 skrev 2010-11-30 20:05:17 följande:
    Efter att barnet fyllt 3 så ser jag ingen anledning till att ha barnvagn, en treåring har både kondition och är tillräckligt mogen för att sluta med barnvagn helt. Sen skulle jag skämmas lite om jag kom körandes med barnvagn med ett så stort barn, barnvagn är opraktiskt att släpa på också. Men det är mina åsikter det. 
    märklig inställning, fast å andra sidan - bara för att vi är aktiva i vårt liv behöver ju inte andra vara det. En 3 åring är inte alls mogen för längre promenader eller besök på intensiva ställen för att sen promenera hem, kanske kvällstid...

Tycker det är ganska inskränkt att anser det "skämmigt". Vi är för sociala för att bara sitta hemma . och då är vagnen mycket bra.
  • BossOrange
    Hanna 82a skrev 2010-11-30 21:48:24 följande:
    Men gud vad folk blir upprörda då. Klart man inte tycker det är fel när barn som har något fysiskt problem som gör att de inte kan gå så långt sitter i vagn. Men det kan inte vara så himla vanligt. Inte kan alla de ungarna man ser som knappt får plats i vagn vara fysiskt begränsade eller skadade på något sätt.

Man märker ju oxå när det är föräldrar som behandlar sina 4-5 åringar som bebisar med nappen hängande i mungipan och ett puttinuttande utan dess like ibland. 4-5-åringar är inte bebisar utan barn och behöver vare sig napp eller vagn även om de vill ha napp och sitta i vagn. Det är föräldrarnas ansvar att sätta gränser och säga nej till vissa saker.

Tragiskt med föräldrar som vill bromsa sina barn och försöka ha de som bebisar så länge det bara går. 

suck.

• BossOrange

Löjlig utveckling på tråden!!

Herregud - folk har väl olika anledningr till att använda vagn i olika åldrar. Främst är barn olika. Sen har man olika liv. Vissa går 5 minuter om dagen, vissa  åker bil dagligen, vissa åker aldrig bil, vissa frilufsar, vissa har långt till lekparker, vissa bor nära..

Kan folk inte bara acceptera att det finns olika behov för en vagn och att en 4 åring inte är klika fysiskt stark som en vuxen...

• BossOrange

Hellre vagn än bil.

Hellre vagn än stress.

Hellre vagn än färdiglagad middag.

Hellre vagn än ett övertrött barn.

Hellre vagn än borttappat barn i folkhop.

Svar på tråden Till vilken ålder anser du att ett barn behöver sitta i vagn?