• Anonym (less)

stönande grannar

Behöver hjälp i en känslig fråga som känns mer o mer jobbig.
    Har ett  grannpar, som inte bott här så länge, men som låter väääldigt högt när de har sex.
    Hör annars inte när de pratar eller har tv:n på utan bara hög musik
    Men så är det just detta problemet som inte känns ok längre
    Känner att det inkräktar på mitt privatliv.
    Hur mycket skall man tåla som granne? Är jag fjantig? Men det låter hööögt och ofta och inte kul när jag har besök!
    Sen förstår de säkert inte heller att det hörs så bra ner till mig så kanske skulle de oxå vara mera tysta om de visste att jag hörde?
    Skall jag säga nåt och hur?

• Svar på tråden stönande grannar
  • Susanne905

www.argalappen.se

Skämt åtsido, kan kanske vara på sin plats att lämna en liten vänlig lapp i brevlådan där ni påpekar ert dilemma.

• Anonym

Jag och min pojkvän hade grälat mycket under en period. Grannen pikade genom att säga att det är väldigt lyhört att man tom hör när jag är på toa. Hon sa inget om bråken, men jag förstod att det va dags att dämpa sig lite. Så använd något sånt.

• Birgitta2

Jag hade ett ungt par som flyttade in bredvid mig för många år sen. När jag satt i vardagsrummet hörde jag dom. De hade sovrummet gränsande till vardagsrummet. Jag tröttnade 14 dagar efter de flyttat in. Så, jag ringde faktiskt på och sa att "Hej på er! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt men jag måste meddela att ert sovrum gränsar till mitt vardagsrum..... ". Jag behövde inte säga mer, de blev högröda i ansiktet stackarna och bad så hemskt mycket om ursäkt och de lovade att vara lite tystare. Och det blev dom. De hördes ytterst sällan efter det. Fast - under en längre tid så rodnade de varje gång de träffade på mig - men det var ju inget jag kunde göra nåt åt.

• Anonym (less)

fy jag blir bervös jag bara tänker på att säga till dom..
    ser de ytterst sällan men kanske blir en lapp då...men vad skriver man utan att stöta sig med dom?

• Birgitta2
    Anonym (less) skrev 2010-11-30 14:10:42 följande:
    fy jag blir bervös jag bara tänker på att säga till dom..
    ser de ytterst sällan men kanske blir en lapp då...men vad skriver man utan att stöta sig med dom?
    Men det är väl klart att du kan säga till dom!? Mycket mycket bättre än att skriva lappar.
  • Anonym (less)

ja kanske det men om jag nu vill skriva en lapp, har någon ett tips på hur?

• Anonym

Om du skriver en lapp så komemr de bara bli mer taggade att stöna och låta ännu högre tror jag. Varför är det så pinsamt att knacka på och helt enkelt säger som det är?

• Anonym

hade oxå velat skriva en lapp..tycker de är lite jobbigt o knacka på folks dörrar o prata me okända typ..mesigt..kanske, men sån e jag. skriv ngt i stil med hej,,,ursäkta men vill inte verka jobbig el störande el ngt bättre, finner inget bra ord nu...men får jag lov o be er dämpa er en aning bara....det är så väääldigt lyhört här förstå ni så jag hör det mesta nere hos mej, mvh

• Anonym

Jag hade nog sagt rakt ut. Kanske inte knackat på, men när jag träffa de i trapphuset eller nåt. Jag skulle säga att: "Det är så oerhört lyhört i de här lägenheterna. Har ni tänkt på det? Alltså, jag hör ju allt som pågår hos er."

• Flygfotogen

"Ursäkta men kan ni knulla lite tystare? Jag försöker att lyssna på dödsmetall här."

• Anonym
    Anonym (less) skrev 2010-11-30 13:56:16 följande:
    Behöver hjälp i en känslig fråga som känns mer o mer jobbig.
    Har ett  grannpar, som inte bott här så länge, men som låter väääldigt högt när de har sex.
    Hör annars inte när de pratar eller har tv:n på utan bara hög musik
    Men så är det just detta problemet som inte känns ok längre
    Känner att det inkräktar på mitt privatliv.
    Hur mycket skall man tåla som granne? Är jag fjantig? Men det låter hööögt och ofta och inte kul när jag har besök!
    Sen förstår de säkert inte heller att det hörs så bra ner till mig så kanske skulle de oxå vara mera tysta om de visste att jag hörde?
    Skall jag säga nåt och hur?
    Vi hade exakt samma problem i vår förra lägenhet...de hade dessutom sovrummet precis mitt över vårt. Så varje natt, mellan 01-04 så höll de på! Vårt eget sexliv var däremot helt obefintligt under tiden som vi bodde där!
    Vi sa till styrelsen och det funkade inte så till slut så tröttnade jag och smällde in en lapp med texten- dämpa sexet, låter som att vi har henne i vårt sovrum på...
    Fan, hon lät som en äkta vrålapa och han stånkade...har ju sett honom och kan ju säga att han INTE var någon läckerbit precis, urk!
  • Anonym

Gå och prata med dem ist. Lapp känns inte riktigt lika snällt.

Jag skulle dock endast klaga om sexet sker ofta, Om det sker mindre ofta så hade jag levt med det.

• elefantmamman
    Marsch skrev 2010-11-30 15:17:00 följande:
    "Ursäkta men kan ni knulla lite tystare? Jag försöker att lyssna på dödsmetall här."
  • Anonym

Vad jag hoppas ett era grannar är lika "toleranta" som ni!

• Anonym (less)

Var och ringde på och hjärtat dunkade.....ingen hemma, vilken tur jag hade!!
    Jag skrev en snäll lapp, kändes ändå bäst med lapp iom att jag knappt sett människorna o de slapp bli generade inför mig, där jag förklarade hur lyhört det är o att jag hör dom.Och att det blir pinsamt både för dom och mig

Hoppas de inte blir arga nu bara.....

• Icnivad

Själv tycker jag inte att lappar är någon bra idé.
    Men det är mest för att jag fick en väldigt väldigt arg lapp i min brevlåda när jag var nyinflyttad med massa klagomål på vad jag gjort, som jag inte alls gjort.

Det kanske inte var meningen att det skulle låta argt och hotfullt, men det var så jag tolkade det.
    Jag tycker att det är bättre att säga det face2face, så att de inte tror att du är argare än vad du är.
    Det kan bli så otrevlig stämmning pga dessa lappar hit och dit.

• Anonym (less)

nää de kan inte tolka den fel, jag var närmast ursäktande i min framtoning

• Anonym
    Anonym (less) skrev 2010-12-01 14:49:50 följande:

Var och ringde på och hjärtat dunkade.....ingen hemma, vilken tur jag hade!!
    Jag skrev en snäll lapp, kändes ändå bäst med lapp iom att jag knappt sett människorna o de slapp bli generade inför mig, där jag förklarade hur lyhört det är o att jag hör dom.Och att det blir pinsamt både för dom och mig

Hoppas de inte blir arga nu bara.....

Vad bra att du gjorde något. Jag lider med dig att du ska behöva skriva lapp. Jag vill gärna följa fortsättningen Glad
  • Anonym

Hihi...Hoppas att de inte läser FL.

• Anonym (less)

får hoppas de inte gör, har inga barn iaf!

Svar på tråden stönande grannar