• LinaTed

Tappat matlusten efter förlossningen, vanligt?

Fick barn för ca 2 veckor sen och ända sen förlossningen så har jag NOLL matlust kvar. Jag kan vara jätte hungrig men jag vill verkligen inte äta.
    Jag har en dotter på 1,5 år oxå och det var precis samma sak efter förlossningen med henne, gick ner 25 kg då, de va ju iofs bra Drömmer,men de är ju drygt att inte vilja äta när man vet att man måste, inte minst pga amningen, måste ju äta för att jag ska ha mjölk så jag får verkligen tvinga i mej mat, iaf en gång om dagen.

Hur vanligt är detta? Nån som känner igen sej? Kommer inte ihåg när de gick över med dottern men jag tror det tog lång tid, nån som har en aning om när man kan känna sej "normal" igen?

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Tappat matlusten efter förlossningen, vanligt?
  • xoxonathalie

jag känner igen mig jag tappade matlusten helt fast jag var aldrig hungrig istället o sen fick jag problem med halsen så nu kan ja inte gå upp även fast att jag har fått tillbaka matlusten för länge sen

• LinaTed

tack för era svar....om jag är förlossningsdeprimerad? nej de tror jag inte...visst känner jag mej lite nere ibland, speciellt på kvällarna men de är väl rätt vanligt de första veckorna? var samma sak med dottern oxå..

• Azanya

jo jag kommer ihåg att jag inte hade någon matlust efter förlossningen, men jag kommer inte riktigt ihåg när det gick över...

• xXMaLoXx

Samma sak här. Jag kunde vara aphungrig dock, men tyckte mest att maten var jobbig att få i sig. Jag antar att det rusar så mycket hormoner och annat lustigt i kroppen, att man lätt tappar matlusten. Jag fick helt enkelt ett ointresse för mat, men det gick över...åhå jaja :P

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Tibelle

Samma sak hände mig. Tyckte det var asjobbigt att äta, var inte hungrig så att jag hade aptit, men kände mig orkeslös och svag eftersom jag egentligen var jättehungrig. Fick tvinga i mig mat. Har för mig att det vände efter en månad, max två.
    Hoppas det känns bättre snart!

• LinaTed

tack för era svar =) Ja vi får verkligen hoppas att de går över snart. Är ju skit drygt att verkligen inte vilja äta när man måste för att amningen ska funka. Jag äter 1 gång om dagen och då får jag verkligen tvinga i mej maten, hoppas att de jag äter räcker för att amningen ska funka... vill ju inte att mjölken ska försvinna men jag kan verkligen inte äta mer än jag gör nu.
    Skönt att veta att de är fler som har så iaf

• LillaFlingan

hade samma lika med båda barnen.. tog några månader..
    dessutom mådde jag jättedåligt första månaderna efter båda barnen också..
    = HORMONER.. som 3 dagars gråten fast det höll i sig betydligt längre.
    får samma när jag börjar med ppiller t.ex.. Är bara extremt känslig för hormoner :S

• Caroliine

Jag födde en liten dotter för snart åtta veckor sedan och känner igen mig själv i det ni skriver. Jag är inte hungrig och klarar mig på kanske ett mål mat om dagen. De första veckorna när jag ammade var pest och pina. Då var jag ju tvungen att tvinga i mig flera mål om dagen. Kände nästan att jag ville spy när jag åt.

Nu åtta veckor senare har fortfarande inte aptiten kommit tillbaka. Sötsaker kan jag äta utan problem. Det kan jag till och med vara sugen på. Men just mat är jätte jobbigt att få i sig. Bara längtar tills jag känner det där suget efter mat igen!

• kickan89

Jag tappade också matlusten helt efter förlossningen. Nu börjar den komma tillbaka, har gått fyra veckor :) Är dock inte sugen på att äta lika ofta som innan men nu har jag i alla fall lust att äta ibland så snart proppar jag väl i mig som vanligt :P

Svar på tråden Tappat matlusten efter förlossningen, vanligt?