• Anonym

Spela in samtal

Jag behöver veta ifall man har rätt att spela in samtal som man har me myndighetskontakter?
    Tex jag har en advokat jag överhuvudtaget inte litar påsom förvrängt saker osv.(jag håller på och skall byta advokat)Detta är i ett mål där det finns andra parter som även dom ljuger jag känner mig utsatt och undrar kan man spela in ett samtal

• Svar på tråden Spela in samtal
  • Lindreas

Så länge du är medverkande i samtalet är det tillåtet att spela in.

• Anonym

Lägg in frågan under "fråga juristen" så får du ett mer säkert svar utan spekulationer

• Anonym (inte expert)

Jag är ingen expert på lagen men mig veterligen är det fullt lagligt att spela in ett samtal så länge en part är medveten om det.

Om du spelar in något som är dåligt för den andra parten så vad ska de göra?

• Anonym

Tack så mycket för era svar,hur lägger jag in frågan under fråga juristen?

• Anonym (insatt)

En av parterna i samtalet måste vara medveten om att samtalet spelas in. Med andra ord så pratar du och du spelar in är det helt ok. Så gör de flesta inom telemarkerting för att kunna kontrollera vad sina säljare säger.

• Anonym

Alltså jag känner ju att jag behöver spela in ett möte me min advokat pluss 2 andra då jag känner mig bedragen och förd bakom ljuset..och ja håller på och skall byta advokat

• Anonym

Har precis haft frågan uppe hos en advokat och JA man får spela in samtal man själv medverar i inte annars och man behöver i dom lägena man själv deltar i samtalet informera någon om man spelar in samtalet!

• Anonym

Tack för ditt svar där,men ja förstår inte riktigt.va menar du måste jag informera någon om att jag spelar in.eller skulle du kunnna ta om hela meningen där?

• Anonym

Så länge man medverkar själv är det alltid lagligt att spela in och man behöver inte tala om för någon att man gör det.

• Anonym

Tack så jätte mkt för er tid,känns skönt att veta.

Svar på tråden Spela in samtal