Smörja ansiktet med nivea?
Jo fick ett sms av min mamma nyss och hon frågade om ja smörjer in Filippas ansikt med nivea för att det är kallt ute.. har aldrig hört det förut.. Ska man det?
Jo fick ett sms av min mamma nyss och hon frågade om ja smörjer in Filippas ansikt med nivea för att det är kallt ute.. har aldrig hört det förut.. Ska man det?
har jag aldrig gjort. Smörjer deras ansikten på kvällen med bephanten kräm.
Då blir de mjuka o fina till nästa morgon.
Ska?
Näe, det är inget måste.
Smörj isf med en vattenfri svalva på kvällen innan o undvik att tvätta ansiktet på morronen.
Vi tar inget vått i ansiktet på morgonen förutom tandborstning.. Gäller bpde fyramånadersbebisen o fyraåringen..
En kompis blev smord med kräm, vet ej vilken o fick frostskador..
Jag smörjer också bara på kvällen!
absolut inget som innehåller vatten på morgonen!
Jag smörjer med Miniderm (fet kräm som finns på apoteket) på kvällen.
Det är ju också uppvuxen med, den vattenfria.
Smörjer på fläckar som är extra torra en extra gång på morgonen, annars på kvällen.
Hej jag har en 5 månaders bebis och vi brukar vara ute mycket. Jag prövade det ena och det andra men hans kinder sprack ändå. Jag gick till Apoteket och visade hans kinder och så fick jag en kräm som heter ceridal, den gjorde så bra. Den ska man lägga innan man går ut, den värmer till och med kinderna i kylan. Den gjorde underverk han mår så bra nu och njuter av att vara ute. Jag rekommenderar den starkt till alla barn i denna kylan som vi har
Smörj inte innan ni går ut. Bara på kvällen med t ex Miniderm. Det gäller ju faktiskt oss vuxna också. Undvik att tvätta ansiktet på morgonen när det är så här kallt. Man tvättar bort det naturliga fettet. Jag duschar på kvällarna, det räcker!