• MissBeccis

Underställ ull

Var köper ni underställ i ull till era barn? Finns det inte i någon "vanlig" butik, typ Kapp Ahl, Lindex etc? Jag skulle gärna vilja hitta svarta leggings i ull till min 4-åring, vet nån om det finns? Jag har googlat en del, men hittar inget jag fastnar för direkt. Tacksam för tips!

Alicia 060623 ~ Tobias 070922 ~ www.rebeccas.se
  • Svar på tråden Underställ ull
  • alvide
    MissBeccis skrev 2010-12-01 12:55:17 följande:
    Tack för tipsen! Fler tips tas gärna emot!

Kmp: Bra pris, dock fanns bara upp till stl 100 :(

alvide: Bra pris! Menar du 1-2 storlekar större än jag tänkt?
    Jag vet inte hur lång din 4-åring är men ta mellan 10-20 cm större än barnets längd. Om hon är 100 cm lång så välj str 120 t ex.  Ullmax är smala i storleken så om byxben och ärmar blir lite långa kan man vika upp utan att det blir knorvigt. Alltså längre användningstidFlört
  • MissBeccis

alvide: Ok, tack! Jag tror det blir en beställning därifrån

Tar gärna fortfarande fler tips, vill prova olika! Jag är ute efter stl ca 110 till min 3-åriga son och ca 120 till min 4-åriga dotter.

• Skogshuggaren

H&M har haft bra och billiga ullunderställ tidigare, vet inte om de finns kvar. Oftast har de varit marinblå.

• MissBeccis

alvide: Jättebra webshop överlag tycker jag, har aldrig varit in där, bara i den riktiga butiken. Har ni använt deras långkalsonger i ull? Tänkte om du vet hur de är i storleken.

• alvide
    MissBeccis skrev 2010-12-01 13:25:46 följande:
    alvide: Jättebra webshop överlag tycker jag, har aldrig varit in där, bara i den riktiga butiken. Har ni använt deras långkalsonger i ull? Tänkte om du vet hur de är i storleken.
    Nej, jag har bara använt den andra polyesterstället. Den är oxå bra dock inte lika varm.
    De är normala i storlek iaf.
  • Tygtiiger

Naturkompaniet har underbara ullunderställ för både barn och vuxna från Icebreaker. De kliar inte!! Finns dock bara i blått och rosa till små barn. Bara att slänga i tvättmaskinen och sedan hängtorka (och snälla mot naturen är de också, och garanterat från får som inte blivit mulesade).
    http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=67233

Krupke, we've got problems of our own!
  • MissBeccis
    blivande fsk lärare skrev 2010-12-03 18:45:52 följande:
    frittflyt.se har oxå tror jag
    Omega 3? Vad har det med ullkläder att göra? Såg inget som hade med kläder på den sidan?
  • blivande fsk lärare

jo om du kollar på sidan så finns de ullkläder, under typ produkter och butik eller ngt..

Svar på tråden Underställ ull