• jagärglad

Nån personlig assistent som inte fått HP beviljat?

Jag är så orolig att det inte ska bli beviljat, just för min chef inte haft tid att skriva något speciellt. Docj har jag skrivit 2 a4an och han har hänvisat till dom. Ska egentligen gå på HP 3/12 och skickade in sent.. Är en arbetsmyra och trodde det skulle gå bra att jobba tiden ut, men icket..

Jag jobbar iaf vaken natt, ensam, tungalyft runt 80 kg och det kan förekomma akuta situationer.

Usch jag stressar så över beslutet då jag inte kan gå tillbaka till jobbet, nån PA som inte fått det beviljat?

• Svar på tråden Nån personlig assistent som inte fått HP beviljat?
  • FridaBo

Jag har oxå min ansökan inne hos FK och oroar mig väldigt mkt. Jag har tänkt gå av 3/1 alltså full havandeskapspenning. Min chef skrev i stortsett ingenting på min ansökan heller.. Har inte riktigt lika tunga lyft kring (30kg) men det är en sprattlande liten tjej och jobbar dagtid så drar omkring på rullstolen heldagar.
    Jag hoppas verkligen att få det beviljat för jag kommer verkligen inte orka.

• jagärglad
    FridaBo skrev 2010-12-01 12:36:09 följande:
    Jag har oxå min ansökan inne hos FK och oroar mig väldigt mkt. Jag har tänkt gå av 3/1 alltså full havandeskapspenning. Min chef skrev i stortsett ingenting på min ansökan heller.. Har inte riktigt lika tunga lyft kring (30kg) men det är en sprattlande liten tjej och jobbar dagtid så drar omkring på rullstolen heldagar.
    Jag hoppas verkligen att få det beviljat för jag kommer verkligen inte orka.
    Jag har sökt full och kan inte gå tillbaka heller.. När börjar din? Hur länge har du väntat på din? Tråkigt också med att din chef inte skrev något heller, min skrev bara se bilaga 1 och 2 och det var dom jag skrev :s
  • Ida 84

Min chef hänvisade också till det jag skrivit och jag fick igenom full HP. FK ringde inte till chefen för kompleterande uppgifter eller något heller så det tror jag inte spelar så stor roll.
    Men jag jobbar dock på ett gruppboende.

• jagärglad
    Ida 84 skrev 2010-12-01 12:45:39 följande:
    Min chef hänvisade också till det jag skrivit och jag fick igenom full HP. FK ringde inte till chefen för kompleterande uppgifter eller något heller så det tror jag inte spelar så stor roll.
    Men jag jobbar dock på ett gruppboende.
    Okej skönt att höra :)
  • Ida 84

Lycka till och hoppas det går igenom för er också!

• jagärglad
    Ida 84 skrev 2010-12-01 12:52:58 följande:
    Lycka till och hoppas det går igenom för er också!
    Hur länge fick du vänta på svar? Jag har visseligen bara väntat 8 dagar, men ringer och kollar med fk om något har hänt varje dag :P
  • Ida 84

Jag fick svar på en vecka. Detta var i slutet av sommaren, nu verkar det som att flera får väntaa lite längre igen.

• jagärglad
    Ida 84 skrev 2010-12-01 13:11:21 följande:
    Jag fick svar på en vecka. Detta var i slutet av sommaren, nu verkar det som att flera får väntaa lite längre igen.
    Oj vilken lyx! Undra varför? :S
  • Ida 84

Bra fråga, men kanske är fler som söker nu eller nått så handläggningstiderna blivit längre. Vad säger de när du ringer och frågar?

• jagärglad
    Ida 84 skrev 2010-12-01 13:26:23 följande:
    Bra fråga, men kanske är fler som söker nu eller nått så handläggningstiderna blivit längre. Vad säger de när du ringer och frågar?
    Ringde nu och då berättade hon i telefonen som för överigt var riktigt snäll att dom som sitter där kan inte se, ingen har sagt det till mig när jag ringt tidigare.. Men hon skulle be en handläggare ringa mig, så det var ju snällt :)
  • Ida 84

Ah, det förklarar ju något.. Hoppas handläggaren kan ge ett klarare svar.

• jagärglad
    Ida 84 skrev 2010-12-01 13:35:20 följande:
    Ah, det förklarar ju något.. Hoppas handläggaren kan ge ett klarare svar.
    Jo hoppas :) eller att brevet kommer med posten idag helst :D
  • Ida 84

JA det vore ju klart det bästa..

Svar på tråden Nån personlig assistent som inte fått HP beviljat?