• Noiis

tips om bilstol nu när det skall vändas frammåt.

Noa han bara kräks och gallskriker i bilen. sjukhuset tycker att vi gått kan vända stolen på heltid nu. (har testat och då fungerar det 100000 gånger bättre att ha han i bilen)
    men... vad fan ska jag ha för bilstol? vi har en britaz twoway plus/elite och den sitter verkligen skit dåligt när man vänder stolen. känns ju inte som om den sitter fast för 5 öre.
    så....
    vad rekomenderar ni för bilstol som verkligen sitter fast?

• Svar på tråden tips om bilstol nu när det skall vändas frammåt.
  • Noiis

jag funderade på att köpa en sån men med tanke på hur stor plats den tog i bilen bakvänd så valde jag en britax istället. för den tar verkligen hutlöst mycket plats!
    men jag har läst att rent generellt så är bilstolar som är vändbara betydligt mer osäkra än bilstolar som är gjorda för en sak. Så jag vill nog helst ha en som man bara ska ha frammåt.

• Noiis

jag har inte tänkt att vända han just nu! just för att jag känner till riskerna. nu under vinter håller vi oss endå till kollektiv trafik.
    men då jag sett att de e en del rea på bilstolar tänkte jag köpa en redan nu! men jag kommer förmodligen vända han under våren

• Noiis

Nej de e ju de jag menar målet är att han ska väga minst 14 kg vid ,5 års ålder. Ska han sitta bakvänd till 15 års ålder eller. Åter igen jag ska inte vända han i morgon. Till våren drar vi till Eng. Där är det istället inte tillåtet att ha dom bakåtvända. Och jag köper heldre en stol här och tar med än att köpa en där. För den vi har där för 1-3 åringar sitter skit men klassas som en av deras säkraste!

• Noiis

Fast i alla 3 bilar sitter de klistermärken med en överstruken bild på bakvändstol. Alla 3 är nya bilar och jag har för mig att det är nåt pga airbag i dörrarna bak

• Noiis

Det ända råd jag bett om är vilka stolar som är bra inget annat! Vänder på han gör jag när jag anser det vara lämpligt. Och det kommer inte ske närsta tiden iaf då jag inte ens kör bil!

• Noiis

Fast stolarna vi tittat på i Eng sitter inte bra! Så nej det blir inte en bilstol därifrån! Ja jag har fäst Twoway precis så som man ska fästa dom! Och den sitter inte fast ordentligt.

• Noiis

Jag tänker inte tacka för sånt jag redan vet! Jag har redan skrivit 100 ggr att jag inte ska vända han än! Men att jag säkert kommer köpa en bilstol innan det är dax. Jag bad om tips om bra bilstolar men de va ju tydligen väldigt svårt att få så jag rådfrågar proffs istället! Så ni behöver inte bemöda er med att svara här

• Noiis

Inte för att jag vet vad det har med saken att göra och inget med tråden att göra öht. Men sonen är svårt sjuk och jag är ensamstående så nej jag kan inte ta mig överallt. Jag har dessutom 2 handikapp! Inlägget med dom länkade stolarna var väl jävligt onödigt. Om jag vill köpa en säker stol här i sve för att ha i England så lär jag ju knappast vara ute efter nåt skit eller hur. Då hade jag lika gärna kunnat köpt en för 100 spänn i Eng. Tao Way har jag som sagt. Den sitter inte fast! Därför sitter han bakvänd! Givetvis vill jag ha en bilstol som är säker till min son där av frågan men tydligen ska man bli idiotförklarad ala FL stil! Och igen för er som har svårt att fatta JAG SKA INTE VÄNDA HAN NU! Jag har en egen hjärna och kan använda den själv!!!!!!

Svar på tråden tips om bilstol nu när det skall vändas frammåt.