• thezsan

Tacos med kyckling ist för köttfärs??

Nån som har några goda recept på tacos med kyckling ist för kötttfärs, älskar verkligen tacos men börjar tröttna på köttfärs och vill inte bara byta ut utan vore kul med nåt nytt:)

• Svar på tråden Tacos med kyckling ist för köttfärs??
  • Tecken

Men det är ju bara att du byter ut köttfärsen mot strimlad kyckling? Eller vill du komplicera till det?

• thezsan

Vill gärna pröva nåt nytt och inte bara byta ut...ska söka på det.Tack!

• MizzTessi

Stekt kyckling (små bitar) blandat med Fajita Spice Mix Cilantro & Lime (Santa Maria). Tycker jag väldigt mycket om i alla fall Skrattande I tortillabröd och massor av grönsaker Skrattande

• snillis

Använd kyckling och fajitas-krydda i stället för tacos-krydda. I övrigt samma. Mycket godare!

• Penapöna

Jag tycker det är jättegot att bara strimla kycklingkötet och steka med lite örtkryddor, sen ha gräddfil smaksatt med vitlök eller örter (olika örtkryddor beroende på vad jag har hemma just då) till.

• Putte11

Älskar fajitas! O´Leary's seglar knappast upp i topp när det gäller lyxrestauranger, men deras sizzling fajitas är helt gaaaaaaaaaaalet goda. Ville bara säga det, nu när det sög till i magen pga alla bra fajitastips ovan.

• CoolJen

Vi gör en kycklingröra som vi har i minitubs och är skitgott.

Hacka och stek lök
    Häll i tacosalsa i stekpannan och små bitar av färdiggrillad kyckling
    Häll på slutet i gräddfil.
    Värm minitubs i ugnen lite snabbt och fyll med röran.
    På brukar vi ha lite finhackad sallad(sallad, gurka, lök, tomat, paprika) och tacosås.

• Zenobia

Här hemma steker vi kycklingen med lök och paprika. Sen har vi på fajitamix och mjölk och låter det gosa ihop sig.

En annan variant som man kan ha både till kyckling och biff är att steka massa hackade vitlök i smör, så det blir som vitlökssmör blandning i pannan. Sen ha i strimlad rödlök och paprika och kött, sen krydda det med salt, peppar, paprikakrydda.
    Sen har man mjuka bröd som man lägger fyllningen i med tillbehör som grönsaker, creme fraiche, gräddfil, gucamole osv.

Svar på tråden Tacos med kyckling ist för köttfärs??