• Anonym

Bebis med bara en linje på handflatan??

Min 9 månaders har bara en linje på hans handflata, istället för de vanliga två. Finns det fler??

• Svar på tråden Bebis med bara en linje på handflatan??
  • Anonym

Hehe ingen annan

• Roadkiller

Prova kanske att vända sig till någon utbildad person inom sjukvården eller var som helst?
    Men du ska nog inte vara allt för orolig! Men förstår ju att du gärna vill veta om det har någon betydelse.

• Sam Liam Max

Hejsan

Jag och min bror har det så!!

Mina barn (jag har tre) Har inte det men min brors dotter har det

Det är inget fel men ovanligt och är man intresserad av handtydning så betyder ett streck över handen att man är väldigt speciell, konstnärlig och en massa annat bra ;0)

• Anonym
    Sam Liam Max skrev 2010-12-02 07:27:25 följande:
    Hejsan

Jag och min bror har det så!!

Mina barn (jag har tre) Har inte det men min brors dotter har det

Det är inget fel men ovanligt och är man intresserad av handtydning så betyder ett streck över handen att man är väldigt speciell, konstnärlig och en massa annat bra ;0)
    Ok tack :) Kul att höra! Tyckte det var lite udda att se eftersom varken jag eller mannen har det :)

Internet ska man väl inte läsa på för det skrämmer de bara upp en för allt möjligt.

Min son är en massa BRA saker så det måste vara det ;) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-02 16:53:24 följande:
    Ok tack :) Kul att höra! Tyckte det var lite udda att se eftersom varken jag eller mannen har det :)

Internet ska man väl inte läsa på för det skrämmer de bara upp en för allt möjligt.

Min son är en massa BRA saker så det måste vara det ;) 
    Vad hade du läst på nätet att det tydde på?
  • Anonym (Två)

Min man har bara 2 linjer :) Tycker det ser lite lustigt ut men det är inget fel på han i alla fall !!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-12-02 16:55:44 följande:
    Vad hade du läst på nätet att det tydde på?
    I första hand downs syndrom, eller att ca 70% av dem har den här linjen. 4-5% av populationen har också den linjen, utan konstigheter :)

Annars vissa andra syndrom...

Lite läskigt 
  • Anonym
    Anonym (Två) skrev 2010-12-02 16:56:51 följande:
    Min man har bara 2 linjer :) Tycker det ser lite lustigt ut men det är inget fel på han i alla fall !!
    en linje på varje hand? :)

Kul att du skrev! Tack :) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-02 17:35:55 följande:
    I första hand downs syndrom, eller att ca 70% av dem har den här linjen. 4-5% av populationen har också den linjen, utan konstigheter :)

Annars vissa andra syndrom...

Lite läskigt 
    Fast vid nio månsders ålder borde det väl ha upptäckts..?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-02 17:40:19 följande:
    Fast vid nio månsders ålder borde det väl ha upptäckts..?
    Jo det hoppas jag verkligen :) Jag är inte orolig för DS eller liknande. Men man blir ju ändå lite skärrad när man läser något som är så oväntat! Jag bara googlade för skojs skull för att jag såg att hans linjer såg annorlunda ut :)

Och sen såg jag att 4-5% av populationen har det och då vore det kul att se om någon här har det tänkte jag :) 
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-02 17:51:24 följande:
    Jo det hoppas jag verkligen :) Jag är inte orolig för DS eller liknande. Men man blir ju ändå lite skärrad när man läser något som är så oväntat! Jag bara googlade för skojs skull för att jag såg att hans linjer såg annorlunda ut :)

Och sen såg jag att 4-5% av populationen har det och då vore det kul att se om någon här har det tänkte jag :) 
    Ds upptäcks på bb..
  • Anonym
    Mysanochmimer skrev 2010-12-02 18:08:33 följande:
    Jag har det och min son på 5 månader har det, det påpekade bm på förlossningen redan, han är det inge fel på iaf, och inte mig heller
    På vilket sätt påpekade dem det? Tänker ifall det "spelar någon roll" enligt dem.

Tack för att du skrev! :D Kul att det finns fler på familjeliv med det här :) 
  • Mysanochmimer
    Anonym skrev 2010-12-02 22:07:30 följande:
    På vilket sätt påpekade dem det? Tänker ifall det "spelar någon roll" enligt dem.

Tack för att du skrev! :D Kul att det finns fler på familjeliv med det här :) 
    Nej hon sa bara typ "Oj han har hel linje i handen, är det nån av er som har det?"
    Då tittade vi och jag såg att jag har det, inget jag någonsin tänkt på förut, och då sa hon att det var ärftligt och att det var få som hade det.

Förr kallades det tydligen typ mongolidlinje sa hon, kändes juh lagom kul ;-P
  • Mysanochmimer
    Mysanochmimer skrev 2010-12-03 13:38:44 följande:
    Nej hon sa bara typ "Oj han har hel linje i handen, är det nån av er som har det?"
    Då tittade vi och jag såg att jag har det, inget jag någonsin tänkt på förut, och då sa hon att det var ärftligt och att det var få som hade det.

Förr kallades det tydligen typ mongolidlinje sa hon, kändes juh lagom kul ;-P
    Men det är inget som finns i nån journal eller nått, hon påpekade även att tån brevid stortån ("pektån") är längre än stortån, även det har han fått från mig
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-02 18:05:45 följande:
    Ds upptäcks på bb..
    Njae..  riktigt så enkelt är det alltså inte...  Det finns fler varianter av DS, ex mosaik, som inte syns så tydligt..
    Min son hade en del av de kriterier som Ds barn har, men det var det ingen i sjukvården som upptäckte innan jag påpekade det själv.. Då kunde läkaren också se det och då gjordes tester..  Nu var det ingenting som tur var.
    Är man orolig så ska man kontakta sjukvården...
  • Anonym (Två)
    Anonym skrev 2010-12-02 17:36:15 följande:
    en linje på varje hand? :)

Kul att du skrev! Tack :) 
    Lagom sent svar här :P Men nej han har två på varje handflata :) Tycker bara det ser lustigt ut för att jag har typ 5 linjer och fullt med små fina linjer, men hans är helt lena / kala och så bara dessa två mörka som sticker ut... kul! 
Svar på tråden Bebis med bara en linje på handflatan??