• MissLaila

Vad är kärlek för dig?

Vad är kärlek? Kan du beskriva med ord vad kärlek är för dig?

Det är svårt tycker jag, mycket lättare att visa..

• Svar på tråden Vad är kärlek för dig?
  • evelayna

du har rätt de är svårt att förklara.

men när de pirrar, och man bara vet Tungan ute de är ju göör svårt att förklara Oskyldig

• Heavenlyfaith

Kärlek är en TOTAL känsla av alla delar... Allt är fullständigt. Man känner med den andre som den vore en del av en själv. Jag känner detta för första gången i mitt liv. Vår nyförälskelse går inte över. 
    Enorm känsla... 

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Heavenlyfaith

Ps. Nu talar jag om min livs kärlek. Känner givetvis denna känsla till mitt barn oxå. Det TOTALA!

• Red Velvet
    Heavenlyfaith skrev 2010-12-02 00:26:42 följande:
    Kärlek är en TOTAL känsla av alla delar... Allt är fullständigt. Man känner med den andre som den vore en del av en själv. Jag känner detta för första gången i mitt liv. Vår nyförälskelse går inte över. 
    Enorm känsla... 
    Exakt så känner jag för min man. Eller, det är så nära man kan beskriva känslorna i ord. Till och med när jag irriterar mig på honom så känns det så, det är vad jag kallar kärlek. Harmoni på något vis.
  • karilee73

Ömsesidig tillit och total trygghet i alla situationer är kärlek för mig.

• Heavenlyfaith
    Red Velvet skrev 2010-12-02 00:44:35 följande:
    Exakt så känner jag för min man. Eller, det är så nära man kan beskriva känslorna i ord. Till och med när jag irriterar mig på honom så känns det så, det är vad jag kallar kärlek. Harmoni på något vis.
    Precis.... det är ju så svårt att förklara så många känslor i kombination  
    Visst är det härligt att den kärleken faktiskt FINNS! Total harmoni, som du säger  
  • Red Velvet
    Heavenlyfaith skrev 2010-12-02 11:12:55 följande:
    Precis.... det är ju så svårt att förklara så många känslor i kombination  
    Visst är det härligt att den kärleken faktiskt FINNS! Total harmoni, som du säger  
    Ja det är underbart! Det var min man som lärde mig att man faktiskt KAN känna så. Har aldrig varit ens i närheten tidigare!
Svar på tråden Vad är kärlek för dig?