• Knasiga morsan

Vad i h-ete?!!? Sambons skadade tumme ser nu ut så här?!?!?

Ja ni ser på höger tumme så är det värsta klumpen som sticker ut och det är inte brosk utan det är ben! Och han upptäckte det först idag!

Det var nämligen så att i början av september skadade han tummen på en fotbollsmatch (han är målvakt) då han landade på tummen när en spelare for in i honom. Iaf kollade vi upp det då med läkare som klämde och sa "nej men åk till röntgen iaf" (läkarna här i Sandviken - Gävle är under all kritik!!) men iaf så åkte vi till röntgen och sedan hem igen och fick inget svar självmant utan sambon fick ringa o fick höra av en ssk att "näe inge fel".

Men nu är det så att han fortfarande har ont i sin tumme!! Det är 3 månader sedan skadan.. Och han får ont vid minsta lilla stöt mot tumman.. Och som sagt, idag såg tummen ut så här?!?!?

Jag ska få iväg honom på hjälp imorgon men är det någon som vart med om liknande o som kanske vet vad det kan va o vad man gör åt det??
  • Svar på tråden Vad i h-ete?!!? Sambons skadade tumme ser nu ut så här?!?!?
  • vildaungarnasmamma

ser ju bruten ut. läskigt!!
    hoppas att läkarna kan fixa till det,

sambon råkade krossa en vinkaraff en gång och det vart glassplitter överallt.
    vi åkte till akuten och läkaren tog ut allt glas....trodde vi ja...
    2 dagar efter hade min sambo fortfarande fruktansvärt ont, så vi åker in igen.
    då visar det sig att läkaren "glömt" en cm lång BLÅ glasbit i hans finger (stack upp mot huden och ner mot benet, lixom som ett "tält" i pekfingrets ovansida)
    så man kan tyvärr inte alltid lita på att läkarna gör sitt jobb....

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bellatrix 26/10-09 ★
  • Knasiga morsan

nej du, att läkarna gör sitt jobb det kan man inte lita på..

det är bara att se vår älskade Albin som nu är 3 månader o 2veckor som hade hosta i över 8v och vi sökte hjälp gång på gång för det vart inte bra..men fick ingen hjälp.. till slut visar det ju sig att han hade lunginflammation! läkaren sa då att "ja vi kan ju inte testa varje barn som kommer in med hosta - då skulle vi inte kunna göra något annat"...

• Lindreas

Tycker nästan det ser ut som om tummen är ur led. Ring sjukvårdsrådgivningen. :)

• Knasiga morsan

mm alltså han har ju levt med tummen o haft ont i den i 3 månader!!

nu kollade jag lite snabbt på nätet och hittade om bennett fraktur och aj aja ja.. jaa.. det stämmer vad man kan tyda på röntgenbilder o hur sambons tumme ser ut.. :(

stackarn, blir ju isf operation.. och han som är livrädd för operation, nålar och allt...

• Gradin

Ser ut som att den är ur led.
    Men de ska gå att rycka till.

• Gradin

Får se om jag gjorde rätt nu.

Men såhär ser en tumme ut när den är ur led om den rycks uppåt och de är i stort sett samma symtom fast de ser ut som att din sambos har blivit skickad neråt

Svar på tråden Vad i h-ete?!!? Sambons skadade tumme ser nu ut så här?!?!?