• Insatt

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Sjuk i huvet? Jag vet inte hur man tänker, antagligen är man självisk och tänker bara på sig själv.

• Insatt
    zanna80 skrev 2010-12-02 11:55:36 följande:
    Usch! Riktigt äckligt!

MEN, jag har faktiskt själv bytt i vagnen på ett café, det visade sig nämligen vara så att cafét inte hade någon toalett till gästerna?!
    Så.. det fann ingen toalett, minusgrader ute och byta måste jag ju. Var ju bara att byta.
    Men det är ju skillnad på att byta avskilt och diskret i vagnen och på att slänga upp barnet på eller vid ett bord som någon annan kanske ska äta vid 15 minuter senare, kanske utan att personalen hunnit torka av ordentligt. Folk verkar tro att bajs som kommer från barn är sterilt.
  • Insatt
    ollemia skrev 2010-12-02 22:19:21 följande:
    Hej! Jag har inte läst hela tråden, men om jag var på ett café utan möjlighet att byta blöja på ett civiliserat sätt kanske jag skulle vänta med blöjbytet tills jag kunde göra det på ett bra sätt?! Barnet dör ju inte av att ligga en stund extra med smutsig blöja, även om jag förstås inte skulle göra så om jag inte var tvungen. Men jag skulle aldrig utsätta andra för bajs! För länge sedan var jag med om en liknande händelse, då ett barn i fyraårsåldern sattes naken (med klänning men utan trosor) uppe på disken i caféet, dvs där alla bullar o kakor stod, kaffet serverades och betalning skedde - äckligt!
    Som sagt var, folk verkar tro att människor som ännu inte kommit i puberteten är sterila i arslet.
  • Insatt

Jag tänkte på denna tråden idag när jag och min kille käkade på MAX i värsta ruschen. Det var inte som att någon hunnit vara där och torka av bordet innan vi satte oss. Då tänkte jag att "tänk om det varit någon som suttit här i detta halvt avskilda hörn och bytt bajsblöja på detta bord". Det var ju kö till toa och allt Kräks Fy fan, man kanske ska dra på sig bacillskräck så man alltid har med sig decinficerande våtservetter.

• Insatt
    xXMaLoXx skrev 2010-12-05 00:13:45 följande:
    Gällande bacillskräck, så är det nog inte eventuella barnbajsblöjor du ska vara "rädd" för ;). Enligt tester så är ju folk uppenbarligen rätt risiga på att tvätta händerna efter sig, så bajs och piss har du nog lite överallt där du sätter händerna idag ;)
    Jo tack jag vet, jag är barn till en chefläkare på infektionsklinik.
Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!