Inlägg från: FannyGioia |Visa alla inlägg
  • FannyGioia

Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!

Alltså, om det inte finns skötbord av något slag skulle jag inte klandra föräldern. Man ska inte behöva lägga sin bebis på ett äckligt toalettgolv. Men visst, bajsblöja vid matbordet är inte att föredra.

• FannyGioia

Alla har inte vagn heller.

• FannyGioia
    Trynträ skrev 2010-12-03 22:19:10 följande:
    Alla har väl nåt form av underlägg med sig får jag hoppas. Annars får man se till att ha det i skötväskan. Man ska inte behöva sitta på restaurang och bevittna bajsblöjebyte.
    Jag håller med dig egentligen, men jag tycker ändå att det är restaurangens fel.

Nej, jag har inga underlägg. Var köper man sådana? 
  • FannyGioia
    susieq82 skrev 2010-12-03 23:50:55 följande:
    det finns ju vadderade underlägg att köpa i de mesta babybutiker jättebra grejjer! Annars får man väl ta med en filt som man kan använda till det om man skulle komma nånstans där det inte finns skötbord. Det hade alltid jag i vagnen eller skötväskan. Mkt praktiskt!
    Tack för tipset. Man lär sig något nytt varje dag.
  • FannyGioia
    Mirva skrev 2010-12-04 00:53:16 följande:
    Det är inte så svårt att byta blöja med bebisen i knät, bara lite mer omständigt. Jag har aldrig haft med mig något underlägg.
    Min unge sprattlar och sparkar så jäkla mycket att det nästan vore fara för bådas liv.
  • FannyGioia
    Mirva skrev 2010-12-04 00:57:41 följande:
    Man har ett stadigt grepp om ena benet hela tiden. Min ena är väldigt sprattlig, omständigt men det går med lite träning även med den sprattligaste
    Haha. Du är erfaren, hör jag. Skrattande
  • FannyGioia
    Bilburen skrev 2010-12-04 01:18:02 följande:
    Klart man har ett underlägg. De flesta skötväskor har ett i plast som man lägger en handduk över. Sen kan man lägga bebisen på det och ha våtservetter med sig också. Räcker med handduk om man inte har skötväska. De flesta rest har skötbord på toa.
    Jag har ingen skötväska heller. Jag brukar sprita av skötbordet i stället. Har bara behövt byta blöja på stan en gång så det har inte varit något problem för mig.
  • FannyGioia
    Bilburen skrev 2010-12-04 01:31:45 följande:
    En gång!? OK. Här har det varit många ungar och mycket flygande och farande. Aldrig bytits blöja mitt i en restaurant dock. Borde vara olagligt.
    Hoppsan, det var hårda bud.
Svar på tråden Byta bajsblöja vid bordet i en restaurang ?!