Inlägg från: jagärglad |Visa alla inlägg
  • jagärglad

Måste göra abort pga ekonomi

Om du har en hyra på 1300 kr så kommer du garantert klara dig med barnet första året utan att behöva äta nudlar varje dag!

Sen om du har någon vän eller familj så kanske nån kan passa barnet nån eller några gånger i månaden så du kan extra jobba om du vill dryga ut det, kanske som peronlig assistent eller i hemtjänsten? Då kan du ta ut lite mindre föräldradagar också!

Sen när barnet är runt ett så kan du gå tillbaka och jobba :)

1 år i inte lyx är det värt! Du kommer inte ångra dig :)

• jagärglad
    Anonym (orättvist) skrev 2010-12-02 10:52:24 följande:

Jo jag kommer från en väldigt fattig familj, där jag inte ens hade möjlighet att växa upp hos mina föräldrar utan hos mina morföräldrar pga mina föräldrar var tvungna att jobba i princip dygnet runt för att få det att gå runt. Så tyvärr vet jag hur det känns.

Och jag hade lovat mig själv att om jag skulle få barn så skulle de inte behöva ha det på samma sätt.

Om bara detta hade hänt inna jag flyttade ut så hade situationen varit en helt annan, jag hade ett jättebra betalt jobb i Sverige och skulle ha fått högsta föräldrapenning. Och helt plötsligt så är det tvärtom och jag känner att jag inte ens har råd att ha ett barn. Det är det som känns så jobbigt.

En bebis bryr sig inte oom den bor i ett stoll eller om den bor i en etta första åren! Du kan gå tillbaka och tjäna pengar direkt när bebisen börjar dagis! Han eller hon kommer aldrig märka något :D
  • jagärglad
    jagärglad skrev 2010-12-02 10:54:31 följande:
    En bebis bryr sig inte oom den bor i ett stoll eller om den bor i en etta första åren! Du kan gå tillbaka och tjäna pengar direkt när bebisen börjar dagis! Han eller hon kommer aldrig märka något :D
    Stott ska det stå!
Svar på tråden Måste göra abort pga ekonomi