Inlägg från: Anonym (deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (deppig)

Så underbar men inte rätt för mej?

Träffade världens snällaste kille i sommras. Blev förälskad och livet var toppen. Jag letade ny lägenhet
    så vi bestämde oss för att ta en ihop när vi ändå bodde hos varandra hela tiden.
    Sen vet jag inte vad som hände? Han är världens bästa, snällaste som alltid ställer upp, hjälper till och vårt liv ihop är enkelt och utan konflikter. Allt borde vara toppen och ändå känns de som om de inte är rätt. Blir depprimerad och analyserar, förmodligen är de mina kännslor som svalnat.. jag vill bara att allt ska bli bra. Men de blir ju bara värre och värre.. ja vet inte va jag ska säga till honom. Jag vill inte ha sex med honom längre men ställer ibland upp för "husfridens skull". Kanske har vi blivit mer som bara vänner... jag vet inte vad jag ska göra. Hur länge ska man känna så här innan man måste göra nått de? Han älskar mej över allt annat och väljer jag att lämna honom så kommer jag krossa hans hjärta.. Går och hoppas på att gnistan ska tändas igen men jag blir bara mer och mer modlös.. Finns de hopp? Nån som har liknande erfarenheter?

• Svar på tråden Så underbar men inte rätt för mej?
  • Anonym (deppig)

Tack för inläggen.. (Jag är tvilling). Jag ska prata med honom ikväll, han vet ju att jag känner att de inte är bra mellan oss, men när han frågar varför så har jag inget konkret att säga. De bara känns så.. jag är fruktansvärt rädd för att ta fel beslut. Tycker ju om honom, men tycker jag om honom på rätt sätt? Kommer jag hitta gnistan? Är de bara en rejäl tillfällig svacka (3 månader)? Kommer de att bli värre eller bättre om jag väntar och ser? Sex är en rätt viktig del i ett förhållande. Det är absolut inget fel på hans prestationer i sängen. Lusten, attraktionen är väck helt enkelt. Jag vill hellre läsa en bok än att ligga och kramas och bli svettig under täcket med honom.. om vi vart gifa i 30år så skulle jag inte ta de som ett lika stort problem men vi har varit tillsammans ett halv år. Om jag skulle ha lust att ligga med nån annan? Vet inte.. har inte funderat på de. Ska göra de men skulle aldrig någonsin vara otrogen.

• Anonym (deppig)

Hehe.. han är skorpion ;)

• Anonym (deppig)

Jag vet.. Jag tyckte de var tidigt att flytta ihop. Skulle litat på min magkännsla där när jag tvekade. Men de fanns för många fördelar med att bo ihop när jag ändå skulle flytta. Håller de inte nu så kommer de bli mer komplicerat att lämna varandra

• Anonym (deppig)

Ja, de kan nog kännas som att han kväver mej, han söker bekräftelse hela tiden och blir besviken och ledsen när jag inte ger honom den vilket resulterar i att jag får dåligt samvete och känner mej pressad. Så här går vi runt och mår dåligt båda två. Jag blev ihop med honom av kärlek men när nykärheten lagt sig, vet jag inte. Jag tycker jätte mycke om honom men jag får liksom ingen möjlighet att testa mina kännslor då han över öser mej med sin kärlek hela tiden. Vill alltid umgås med mej på all sin lediga tid, allt allt ska vi göra tillsammans. Jag har tröttnat :(  Vet inte hur jag skulle känna om jag inte hade honom heller, rädd att jag skulle ångra mej och sakna honom och så allt stök med uppsägning av lägenheten, gör att jag vill vara säker innan jag gör nått mer förhastat. Elände! Flytta aldrig ihop med nån förtidigt. Klart att de är jobbigt att bryta upp och göra honom ledsen men jag kan ju inte vara ihop med honom för hans skulle heller. De vet han och de vill han inte heller. Jag har satt en tidsgräns och tills dess ska jag bara känna efter..

Svar på tråden Så underbar men inte rätt för mej?