• Gizmokvack

Så underbar men inte rätt för mej?

Anonym (deppig) skrev 2010-12-06 10:50:42 följande:
    Ja, de kan nog kännas som att han kväver mej, han söker bekräftelse hela tiden och blir besviken och ledsen när jag inte ger honom den vilket resulterar i att jag får dåligt samvete och känner mej pressad. Så här går vi runt och mår dåligt båda två. Jag blev ihop med honom av kärlek men när nykärheten lagt sig, vet jag inte. Jag tycker jätte mycke om honom men jag får liksom ingen möjlighet att testa mina kännslor då han över öser mej med sin kärlek hela tiden. Vill alltid umgås med mej på all sin lediga tid, allt allt ska vi göra tillsammans. Jag har tröttnat :(  Vet inte hur jag skulle känna om jag inte hade honom heller, rädd att jag skulle ångra mej och sakna honom och så allt stök med uppsägning av lägenheten, gör att jag vill vara säker innan jag gör nått mer förhastat. Elände! Flytta aldrig ihop med nån förtidigt. Klart att de är jobbigt att bryta upp och göra honom ledsen men jag kan ju inte vara ihop med honom för hans skulle heller. De vet han och de vill han inte heller. Jag har satt en tidsgräns och tills dess ska jag bara känna efter..
    Kan du inte ta upp det med honom? Att du behöver göra saker på egen hand ibland. Det måste ju ha varit en stor omställning när ni flyttade ihop så snabbt, att gå från singel till att umgås i princip hela tiden med ngn. Det kanske funkar när man är i förälskelsefasen, men den kan nog ta slut ganska snabbt om det blir för intensivt. Man är ju givetvis olika som personer också. Vissa behöver mer tid för sig själva än andra. Tror iaf att detta är ngt ni behöver prata om.
Svar på tråden Så underbar men inte rätt för mej?