• bubblan79

stokke xplory - vinter

Hej undrar hur ni upplever xploryn på vintern?

(¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden stokke xplory - vinter
  • bubblan79

fortfarande ingen som har en stokke?

• annkar78

Hej! Jag har den och jag tycker den fungerar bra! Skulle nog inte köpa den om jag bodde på landet. Stadskörning funkar bra och där det är plogat. Lite svårkörd i mkt snö men ändå helt ok. Fördelarna väger upp för mig!

• bubblan79

åh va kul att äntligen få svar.. tack..

ja jag har förstått att den kan va svårkörd i mycke snö men det är ju alla vagnar med sånna hjul. hur upplever du barnet i vagnen och kylan? har du testat vinterskyddet som finns att köpa?

• annkar78

Ja precis! Har inte testat vinterskyddet. Velade ganska länge om och vilka tillbehör jag skulle ha... Vi är ute på promenad ca 1 timme om dagen. Hon har på sig overall från PoP och så brukar jag vira en filt runt henne. Tycker det räcker gott och väl, hon blir inte frusen. Köper nog åkpåse först nästa vinter till sittdelen.

• bubblan79

ok va bra att hon håller sig varm... har vart inne och klämt och känt på vagnen och den har ju liksom en sittdel i plast så man får ju för sig att den kanske inte kan hålla värmen så bra men den är väl bra vadderad då.. hur länge har du haft den?

• annkar78

Min dotter föddes för 6 veckor sedan! Jag utvärderade verkligen varje modell innan jag bestämde mig. Jag är jätte nöjd med den. Hon i affären hade den också och var supernöjd! Både jag och min sambo är långa och utifrån det är den super. Den är lättkörd, lätt att svänga, lätt att lyfta. Vilken vagn man väljer är ju utifrån behov men för mig är den perfekt!

• bubblan79
    annkar78 skrev 2010-12-05 17:45:17 följande:
    Min dotter föddes för 6 veckor sedan! Jag utvärderade verkligen varje modell innan jag bestämde mig. Jag är jätte nöjd med den. Hon i affären hade den också och var supernöjd! Både jag och min sambo är långa och utifrån det är den super. Den är lättkörd, lätt att svänga, lätt att lyfta. Vilken vagn man väljer är ju utifrån behov men för mig är den perfekt!
    ja precis, jag har ju drömt om den vagnen i flera år och nu ska vi göra ivf och då känns det plötsligt ganska nära att vi kanske snart kan få köpa denna vagn och då blir man ju nyfiken på hur den funkar på vintern.. och den nya modellen är ju såååå snygg.. ser knappt nån här i sverige med den men på legoland i danmark bara kryllar det överallt av sxplory-vagnar. konstigt att den inte är mer poppis här.
    jag bor ju inte heller i skogen så jag har ingen användning av en sån stor och otymplig vagn och tycker xplory v3 skulle passa oss perfekt..
  • annkar78

Jag bor i Skåne och här har jag faktiskt sett ett par stycken men den är inte vanlig.
    Vad roligt för er, grattis!!
    Igår körde jag den i MYCKET snö och det gick bättre än förväntat!

• bubblan79

Haha jaja Skåne-Danmark. Kanske är därför den är mer vanlig hos dig. Va roligt att höra nån som trivs med vagnen. Har du babykorgen just nu eller sittdelen? Va har du valt för färg? Jag är så himla kär i den plommonlila.

• annkar78

Vi har babykorgen och kommer nog ha den ett tag till då hon bara är 6 veckor. Vår vagn är röd. Den lila är riktigt snygg. Vi har modell från tidigare år och då fanns inte den lila. Skulle jag köpa en ny idag skulle jag absolut välja den lila!
    En nackdel jag hört är att den har för lite förvaring. Jag upplever inte det som problem. Har alltid stor handväska. Behöver jag handla ngt brukar jag lägga det på vagnen. Handlar bara smått i affären vid oss eller har bilen.
    När ska ni påbörja IVF? Spännande!

• bubblan79

Åh låter perfekt. Gillar lösningen med babyskydd som man kan klicka på snabbt och lätt vid tex shopping. Vi ska påbörja vår andra försök i januari. Första försöket hade vi i augusti och det var mycket som gick dåligt då. Så nu hoppas vi på denna omgång. :D

• annkar78

Ja det är smart! Vi köpte dock inte babyskydd som passade. Kände inte att vi skulle ha behov av det. Har en bra bärsele som jag hellre använder då, känns smidigare att slänga på den än att ta ur vagnen ur bilen.
    Finns så mycket man tror man behöver som man faktiskt inte gör! Lätt att överköpa sig!
    Jag håller tummarna för att det ska gå bättre för er på detta försök! När börjar ni?

• bubblan79

Haha jag håller med. Jag är mot en av dom som kommer köpa för mycket sen om vi väntar barn. Jag vill ha allt det där som jag tittat på i så många år. Nån slags tröst och sen kommer ju vi inte få fler barn så man försvara en chans. Vi har försökt i 3 år nu.

• annkar78

Ja men det förstår jag verkligen!! Vad tråkigt att ni behövt vänta så länge på en liten till er familj! Jag håller alla tummar och tår för att du får beställa Stokken efter detta försök!
    Jag är lite shoppholic i vanliga fall men känner att jag kunnat hejda mig bra!

• bubblan79

ja shoppaholic är ett ganska passande namn på mig med hihi..
    såg förresten att jag hade självstavning på i det tidigare inlägget så du får ursäkta.. helt fel ord här och var i texten..
    ja de är urtrist att behöva vänta. sånt som man tar för givet som sen visar sig vara det vi aldrig kommer kunna få på egen hand.. men men den som väntar på nåt gott!!!!!!! :D jag är övertygad om att vi en dag får vårt lilla knyte och då ska de shoppaaaaas.. massa stokke prylar ska vi ha, tycker dom har fantastiskt bra lösningar på de mesta som dom har

• bubblan79

hur tyckte du det gick med stokken denna vinter?

Svar på tråden stokke xplory - vinter