• Farfalla

Bästa pottan till 10månaders??

Jag har inga tankar på att ec-träna sessan, men vi tänkte försöka oss på att hon får sitta på pottan emellanåt så kanske bajseriet kommer igång bättre ;)

Så vad har ni för förslag på passande pottor till dottern, hon är inte jätteliten men tycker dom flesta pottor ser så stora ut i omkrets. Och jag vill ju att hon ska kunna sitta bekvämt och inte trilla i! 

Baby björns pottstol är den bra? Någon annan modell? :) 

• Svar på tråden Bästa pottan till 10månaders??
  • sahara sahara

Vi har babybjörns pottstol, den med en urtagbar del, och dottern älskar den. Den är rätt stor, men hon sitter ändå bekvämt, och har ryggstödet. På ÖF har de en sån där gammal, liten potta av något odefinierat märke, och den funkar också jättebra. Däremot har vi köpt en blå, lite genomskinlig, på Ica, som hon inte gillar alls, och babybjörns "vanliga" är inte heller poppis.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • Alexe

Vi har också Babybjörns pottstol. Dock sitter han inte själv på den än (är snart 9 mån) utan jag har insatsen i knäet mellan låren och honom ovanpå.

• Yamma

Vi har Babybjörns pottstol med urtagbar potta och den är bra. Hon sitter inte själv på den utan jag håller henne. Hon är 6 månader.

• Farfalla

Köpte en babybjörns pottstol idag :)
    Hon har inte hunnit sitta utan blöja men verkade sitta som en prinsessa med pyjamasen på och glad var hon ;)

• Bambusa

ikea har en vanlig potta som va väldigt liten mot dom ja är van med å se iaf..  men funkade fint för 3åring med.. lundmyr har ensom vi körde med från 6 månader som är lite mindre (tycker dottern iaf, hon klagar om hon sitter länge på att den är liten)  så den har vi i bilen nu..

• kixan

bb hjärtepotta verkar mina barn ha gillat bäst, men de görs inte längre så man får leta på loppisar o.dyl.
    Ikeas är skitdålig.

A -03, F -05, V -10
  • t0va

BB pottstol har vi med den är kanon, köpte en annan först utan urtagbar del som också fungerade kanon. 

• Farfalla

Oj detta är en gammal tråd ;) Dottern använder numera toalettstolen :)

Svar på tråden Bästa pottan till 10månaders??