• Joico

two-way eller hi-way

Britax Hi-way hade jag valt! Two-wayen är lite för öppen och vid för ett litet barn. Men prova, det är det nästa man kan göra. Det är inte säkert att dom passar likabra i bilen

• Joico
    xXMaLoXx skrev 2010-12-02 15:05:56 följande:
    Ja, ju mer jag läser så verkar HI-way vara det bästa alternativet. Nu är sonen visserligen rätt lång redan, men båda stolarna lär ju räcka en bit iaf.

Det är som ni säger, bäst att åka in och låta honom provsitta. Vi har en volvo v70, brukar man få testa hur den sitter i bilen eller är det kinkigt med sådant? Det är ju inte så skoj att komma ut med en stol som barnet sitter super i, men som sitter helt åt fanders i bilen.

Vilken djungel det här var, jisses. Babyskyddet var ju rena barnleken att välja ut jämfört med det här :D
    Om dom inte tänker prova ut en stol så byt affär!! Givetvis ska den provas i bilen och med barnet!
  • Joico
    xXMaLoXx skrev 2010-12-02 15:10:42 följande:
    Ja, jag vill ju vara trygg i att sonen åker så säkert han kan i bilen. Vi får ta oss en sväng imorgon och prova ut lite stolar. Är HI-way lättmonterad btw?
    Alla stolar monteras mer eller mindre på samma sätt. Det kan vara lite krångligt i början, men när du gjort det ett par gånger så går det som en dans. Jag lovar
Svar på tråden two-way eller hi-way