Inlägg från: attasatta |Visa alla inlägg
  • attasatta

Kaninen fryser!

hej,,
      jag har 6 st kaniner i en stor bur ute, en isolerad del som dom kan gå in i och halva buren med tak. resten ganska öppen för vind och väder och vad ja kan se så har dom det bra. Men kan hålla med dig om att man får såligt samvete då man under vintern kanske inte bryr sig så mycket om själva kaninerna utan mer få det understökat med mat o vatten o rengörning, inte så roligt att sitta där o gosa med dom alls nu tycker jag, men jag kan ju se att dom har varandra o det känns bra. förra året hade vi bara en kanin o jag höll på att få spader utav tanken att den va ensam och frusen ute,,så dum som jag var tog jag in den.. tills våren kom,    kaniner tycke det är skönt att få vara ensamma har jag läst, men dom måste ändå få någon form av energi dödande syund om dagen.

Tänk inte så mycket på din kanin att den fryser den kalara upp till 30 minusgrader, bara den har gott om hö o halm o ett bo den kan krypa in i så är det ingen fara :)

Ett tips som kaniner tycker är roligt nu när det är snö ute är att gå med dom i koppel, dom älskar tydligen snö. kanske inte alla kaniner, men den får iallafall springa av sig o leka lite och vad jag förstå så är enan kanin verkligen go mot er så ta er lite tid o ta den i koppel någon stund om dagen..

lycka till :)

Svar på tråden Kaninen fryser!