• Sissely

Vart handlar man billigt i Malmö?

Har flyttat till Malmö för en tid sen och undrar var ni andra i Malmö handlar billigt?

Jag tänker närmast på typ hygienartiklar som schampo, duschkräm, tvättmedel och sånt`?
    Mat handlar jag på Willys för det mesta. 

• Svar på tråden Vart handlar man billigt i Malmö?
  • vivianne

Jag tänkte just rekommendera Willys som är billigt (tycker jag). Frukt och grönt, oliver, olja etc är jättebilligt på Abdos. Duschtvål osv har jag aldrig riktigt orkat handla i separat butik utan det har blivit i mataffären det också men Rusta, ÖoB eller EKO-hallen är väl tips kan jag tänka.

Bästa mataffären är ICA Maxi i Västra Hamnen! Men den är kanske inte billigast.

• MaddeliB

ÖB är ju jättebilligt, ligger inte långt från Mobilia. Där kan man oftast hitta tvättmedel tvål och andra hygienartiklar i bigpack. Annars handlar jag på Willys också, vissa saker på Abdos på rosengård.

• Sissely

Tack för svar! Skrattande Då ska jag försöka hitta till Abdos och ÖB. Vad jag förstår finns det 2 st ÖB i Malmö, är något av dom större eller är dom likvärdiga?

• isisisis

Finns en bra polsk butik på knivgatan med en massa rolig mat  i,allt billigare än i svenska butiker!

Svar på tråden Vart handlar man billigt i Malmö?