• Winglur

Blanda mörkt och ljust när man tvättar ull? Snabba svar tack!!!

Dottern har två ullunderställ som behöver tvättas.
    Det känns så onödigt att köra två maskiner för två undesrtäll.
    Så jag undrar om någon vet om det går att blanda mörkblå och rosa när det är ull?
    I den rosa står det "tvättas med liknande färger" men ingenting om det i den mörka.

• Svar på tråden Blanda mörkt och ljust när man tvättar ull? Snabba svar tack!!!
  • dogcatbird

jag skulle inte köra det ihop, för det mörka kan ju färga av sig. jag tror inte att det bara är ull av ett mörkt får.

• Winglur

Hahahaha. Nej det tror inte jag heller. Men jag bara tänkte om var skillnad på hur ull färgade av sig och typ bomull. Alltså, ja äsch. Jag provar nu så får vi se. Det lär väl bli lila annars, hoppas att det går bra. :P 

• Lindreas

Äsch, testa! Det är ju trots allt underställ, och ett plagg som hon inte kunner komma ha i evigheter, och funktionen blir ju inte sämre även om det är en lustig färg.

• Winglur
    Lindreas skrev 2010-12-02 20:40:18 följande:
    Äsch, testa! Det är ju trots allt underställ, och ett plagg som hon inte kunner komma ha i evigheter, och funktionen blir ju inte sämre även om det är en lustig färg.
    Haha jo, hon har dom visserligen som "vanliga" kläder med en t-shirt eller tunika över, men ändå.
    Så noga var det inte. :P Snart klart, uppdaterar om resultatet då. :) 
  • Mornie Alantie

Ett tips till nästa gång är att slänga in en liten bit vitt tyg i tvättmaskinen. Till exempel en gammal strumpa. en utjänt handuk eller en bit av ett gammalt lakan. Då får man veta om plagget i fråga färgar.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Lindreas
    Winglur skrev 2010-12-03 13:57:54 följande:
    Det gick alldelens utmärkt! :)
    Åh, vad bra! Då vet jag tills jag behöver tvätta ullkläder, man vill ju inte gärna tvätta tomma maskiner... :S
  • Winglur
    Lindreas skrev 2010-12-03 17:08:40 följande:
    Åh, vad bra! Då vet jag tills jag behöver tvätta ullkläder, man vill ju inte gärna tvätta tomma maskiner... :S
    Nej det känns så himla onödigt! 
Svar på tråden Blanda mörkt och ljust när man tvättar ull? Snabba svar tack!!!