Ont i lungorna vid djupandning vid kyla.
Som rubriken lyder, när jag är ute och andas djupt gör det ont i lungorna på mig. Jag har inte svårt att andas eller något utan det bara känns. Är det normalt vid sån här kyla eller är det astma?
Som rubriken lyder, när jag är ute och andas djupt gör det ont i lungorna på mig. Jag har inte svårt att andas eller något utan det bara känns. Är det normalt vid sån här kyla eller är det astma?
Det är normalt.
Kan vara astma. Jag har så nu, fast det är pga nåt virus jag fått i lungorna så jag hostar mest och har svårt att dra djupa andetag. Men kolla upp astma-biten. En inhalator kan hjälpa.
Men vid astma har man väll svårt att andas eller?
Kontakta vården om du är orolig.
Jag har ansträngningsastma och kan känna så när det är kallt ute, men så kallt som det varit nu så kan man säkert få så ändå.
Får väll kolla upp astmabiten, känns som jag springer hos läkare jämt bara .
Det är inte astma, det är helt normalt. Kall luft som inandas fort hinner inte värmas upp och fuktas optimalt på väg ner i lungorna, det kan ge obehag.
Astma är en inflammatorisk reaktion på slemhinnorna och gör passagen trång i luftröret, därav andningssvårigheter. Har du dessutom ingen feber, hosta eller andra symptom på lunginflammation kan du vara helt lugn.
Jag har ganska svår astma och har ont av att djupandas ute när det är såhär kallt, men för det har jag inte astma vid tillfället jag är ute.. Förstår du?
Det är bara för att det just är så kallt, har inget med min astma att göra.
Har du inga problem i vanliga fall och inte svårt att andas så är det inte astma du har utan lungor som säger till att dom fryser
Oj, blev det anonymt, inte meningen.. Det var jag som skrev inlägg #9