sertralin , ångest...hjälp
jag har ätit sertralin i cirka en månad nu.. började med en försiktig upptrappning och delade 50 mg i fyra delar...började de första fyra dagarna med en av dem...sedan var fjärde dag höjde jag och nu är jag uppe i 50 mg..har haft alla möjliga biverkningar som ska vara normala vad jag läst, svettningar, illamående, yrsel huvudvärk och så vidare..jag kände direkt att min sjlva depression försvann och även oron och nästan alltihopa, har mått så bra sedan första andra dagen jag började äta detta. Hade någon kväll sjukt mycket ångest i början men det släppte och var kanske en liten biverkning det med.
men nu för en vecka sedan började jag äta 50 mg, har igår och idag haft såån ångest, jag mår inte alls bra jag vet inte vart jag ska ta vägen..!
min mage gör ont och är orolig precis som jag haft problem med under två år som var psykiskt på mig... har kommit tillbaka... min ångest är värre än innan... och jag är orolig, spänd, ängslig, och har sån fruktansvärd ångest så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv...:(
min fråga är om någon känner igen sig, kan man bli sån här vid doshöjning eller är det bara vid insättning??
jag har ju inte mått SÅHÄR dåligt och haft ångest under en månad sedan jag började äta sertralin men NU helt plötsligt igår och idag mår jag sååå fruktansvärt...ska jag vänta ´, blir det bättre? elelr har jag fel medicin ?
jag sökte läkarhjälp o fick medicin för depression ångest.... tog det inte så allvarligt....men det är allvarligare än vad jag berättade för läkaren.... jag misstänker att jag har GAD. generaliserad ångest syndrom. har sedan tonåren haft problem med ångest nästan dagligen....det blir värre o värre för varje år som går.. ju äldre jag blir .. jag kanske inte ska ha sertralin ? det hjälper inte så mkt emot ångest kanske??
tänkte om någon kunnig person som kanske har egna erfarenheter kan råda mig lite .
bör jag vänta, ska verkligen ångest bli såhär enorm när jag för EN VECKA sedan höjde till 50 mg ? varför kom den inte innan då, jag började ju för en månad sedan... :S
är såååå orolig o jag orkar itne må såhär !! :(((