Barn på förskolan när ena föräldern har semester?
Min son som snart fyller 3 går på förskolan och jag har tagit semester i två veckor innan BF, vi väntar tillökning den 13 dec. Min sambo jobbar 100 % som vanligt. Idag när jag lämnade sonen på förskolan sa pedagogen att hon och rektorn hade samtalat om huruvida det är OK att jag har honom där dessa två veckor. De var inte säkra men skulle kolla upp det.
Min son är ett riktigt energiknippe så att ha honom hemma ensam veckorna före BF skulle vara förödande för mig. Då skulle det vara ett bättre alternativ att jag jobbade precis som vanligt fram till BF (vilket oxå känns jäkligt märkligt).
Och hur skulle det vara om jag skulle resa bort med en väninna i en vecka på semester utan barn, skulle min sambo tvingas ta ledigt från jobbet då för att vara hemma med sonen eftersom sonen inte får vara på förskolan när ena föräldern har semester?
Det känns bara som om det är himla märkliga regler... o märkligt att inte ens rektorn eller pedagogen var säkra på vad som gäller...
Är det någon som vet hur det brukar vara? Det kanske skiljer från kommun till kommun oxå.
Hälsningar Fia