• stella82

Någon som jobbar/jobbat på Forex???

Funderar på att söka en tjänst på Forex som banksäljare.

Någon som jobbar/jobbat där och har något att säga?? Hur är lönen, arbetsklimatet, tiderna osv... allt är intressant.:)

Jag har nu en fast anställning sen 4 år tillbaka på ett hotell men är redo att byta inriktning!!!

• Svar på tråden Någon som jobbar/jobbat på Forex???
  • Bergatrollet

Jag har inte jobbat där själv, men har bekanta som gjort det. Det är helt fantastiskt att de har rätt, enligt sitt kontrakt, att en gång per år få be en kund dra åt helvete :D

• stella82

Va??? Ha ha ha va oj va annorlunda!!!!!

• liljekonvaljaavdungen

Har inte stenkoll men har en bekant som jobbat på Forex, hon trivdes inte alls men det kan säkert till viss del bero på vilket kontor man är på. Dock var lönen löjeväckande låg, hon är civilekonom och hade en bruttolön runt 18. Och hon slutade för några månader sedan, så man kan inte skylla den på inflationen ;)

• giftfri

Gillar man att tvätta pengar, så är Forex helt rätt, de kriminellas högra hand..

• Znyggamorsan

Jag har arbetat där..Total hjärntvätt! På hög nivå! ALLT är gult..t o m damsugaren och kaffekokaren. Cheferna har oftast ingen erfarenhet av andra jobb och arbetat sig upp..Vilket är bra på ett sätt men mycket dåligt på andra.

Jag var bla sjuk en gng då ringde en av butikscheferna mig efter tre dag och KRÄVDE ett sjukintyg från mig..Vilket hon sen fick ta tillbaka...
    Vad jag menar är att dom har ingen arbetslivserfarenhet av själva chefsjobbet. Mycket mobbning.

Jag hade undivikt att arbeta där om jag vore du.

• stella82
    Znyggamorsan skrev 2010-12-14 10:31:18 följande:
    Jag har arbetat där..Total hjärntvätt! På hög nivå! ALLT är gult..t o m damsugaren och kaffekokaren. Cheferna har oftast ingen erfarenhet av andra jobb och arbetat sig upp..Vilket är bra på ett sätt men mycket dåligt på andra.

Jag var bla sjuk en gng då ringde en av butikscheferna mig efter tre dag och KRÄVDE ett sjukintyg från mig..Vilket hon sen fick ta tillbaka...
    Vad jag menar är att dom har ingen arbetslivserfarenhet av själva chefsjobbet. Mycket mobbning.

Jag hade undivikt att arbeta där om jag vore du.
    Hjälp, låter verkligen som hjärntvätt!!
    Men kanske det var din arbetsplats och just din chef som var speciell, eller?? Tror du verkligen att det är så på de flesta Forexkontor??
    Hur var dina arbetstider???
    Var jobbar du nu? Har din år på Forex med banksäljare som erfarenhet resulterat till att du fått ett bättre jobb?? Det är lite så jag tänker, att det kan hjälpa mig att få ett bättre yrke senare..
    Tack för svar!!!
  • Znyggamorsan

Hej..nope det är så på alla kontoren..Nej det var ett litet stopp på vägen för mig..jag skriver inte ens in det i min Cv..Skäms faktiskt över att ha jobbat där. Det var för jävligt. Inavel ...Sen som vissa skrivit..dom har inte rent mjöl i påsen.

• giftfri

Kolla Uppdrag Granskning, finns ett helt program om tvättning av svarta pengar, där framgår glasklart att Forex är spindeln i nätet.
    Utan Forex, hade det varit betydligt svårare, att tvätta pengar i Sverige...

Svar på tråden Någon som jobbar/jobbat på Forex???