• puss

Hur FAN kan man göra såhär??

jag kunde inte läsa hela, för jag bara grinade.
    http://www.expressen.se/debatt/1.2238522/veronica-palm-aven-vi-glomde-de-fattiga-barnen

HUR kan man göra så mot sina barn? hur kan man?

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-03 20:51
    en bit ur texten:
    "Nästa vecka är vi många föräldrar som springer runt i butikerna på jakt efter lucialinnen och tomtedräkter i årets storlekar. Några hundra kronor för något som används ett par gånger. För den med små marginaler är det en omöjlig utgift. I flera förskolor kommer det vara luckor i luciatåget. Barn som inte dök upp på morgonen. Barn som plötsligt blev förkylda, fast de längtat, övat och hoppats. Barn som ville visa mamma. "
  • Svar på tråden Hur FAN kan man göra såhär??
  • LadyLi

Tror nog ingen VILL göra så mot sina barn,men vissa hamnar helt enkelt där på grund av ett eller annat som händer i deras liv. Sorgligt är det verkligen.
    Det mest sjuka är nog att släktingar och vänner inte ställer upp i sånna lägen. Skulle själv aldrig kunna leva med mig själv om jag visst att någon i min närhet levde så. Klart som fan man hjälper till!

• puss
    LadyLi skrev 2010-12-03 13:22:10 följande:
    Tror nog ingen VILL göra så mot sina barn,men vissa hamnar helt enkelt där på grund av ett eller annat som händer i deras liv. Sorgligt är det verkligen.
    Det mest sjuka är nog att släktingar och vänner inte ställer upp i sånna lägen. Skulle själv aldrig kunna leva med mig själv om jag visst att någon i min närhet levde så. Klart som fan man hjälper till!
    ja!!! och man får hjälpa till själv också, om man är i den sitsen.
    personligen skulle jag suga av varenda granne för att få ihop 149 kr till ett lusselinne, om det behövdes.
  • LadyLi
    puss skrev 2010-12-03 13:25:39 följande:
    ja!!! och man får hjälpa till själv också, om man är i den sitsen.
    personligen skulle jag suga av varenda granne för att få ihop 149 kr till ett lusselinne, om det behövdes.
    Hehe njae..där går nog min gräns..men skulle kanske kunna erbjuda massage till folk i så fall..eller baka bullar och knacka dörr..
  • puss
    LadyLi skrev 2010-12-03 13:31:27 följande:
    Hehe njae..där går nog min gräns..men skulle kanske kunna erbjuda massage till folk i så fall..eller baka bullar och knacka dörr..
    jaha.
    jag måste erkänna att det låter bättre

men iaf, poängen är - gör NÅNTING.
  • FreeForAll

Angående just lucia-kläder, varför kan inte alla skolor och dagis ha uppsättningar de kan låta olika barn använda år efter år istället för att alla familjer ska köpa en ny uppsättning varje år? Ungarna växer ju ur sakerna!

Man kanske ska donera sina gamla lucia-linnen och tomtedräkter till skolorna så de har att låna ut?

Det ante mig.
  • puss
    FreeForAll skrev 2010-12-03 13:37:56 följande:
    Angående just lucia-kläder, varför kan inte alla skolor och dagis ha uppsättningar de kan låta olika barn använda år efter år istället för att alla familjer ska köpa en ny uppsättning varje år? Ungarna växer ju ur sakerna!

Man kanske ska donera sina gamla lucia-linnen och tomtedräkter till skolorna så de har att låna ut?
    jag tänkte också på det och kommer göra så.
    dock till en annan förskola än vår.
  • Halkatla
    FreeForAll skrev 2010-12-03 13:37:56 följande:

Det är säkert föräldrar som motsätter sig det med hänvisningen att det är ohygieniskt med begagnade saker...Rynkar på näsan

Men visst är det en lysande idé!
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • puss
    Halkatla skrev 2010-12-03 13:44:43 följande:
    Det är säkert föräldrar som motsätter sig det med hänvisningen att det är ohygieniskt med begagnade saker...Rynkar på näsan

skitskallar.
  • FreeForAll
    Halkatla skrev 2010-12-03 13:44:43 följande:

Det är väl inte värre än vanliga utklädningskläder?
    Det ante mig.
  • Reglementet

Va? Vilka är det som gör något hemskt i artikeln?

*Kommersiellt budskap*
Svar på tråden Hur FAN kan man göra såhär??