• Västeråstjejen

Köper ni julklappar till bonusbarn?

Köper ni julklappar till bonusbarnen eller står erat namn med på paketen från föräldern?

• Svar på tråden Köper ni julklappar till bonusbarn?
  • InaLo

Jag och min sambo köper tillsamman till mitt och vårat gemensama barn och stora flickans pappa och sambo köper tillsaman till stora flickan.
    Det är ju ingen ide att min sambo köper själv en precent till min dotter.

• Belleles

Ja det är klart. vi har gemensam ekonomi så det vore konstigt annars.
    Men även innan vi flyttade ihop så köpte jag presenter/julklappar till henne precis som maken köpte till min äldsta son.

• Alvia

jag och min kille ger barnen presenter från oss båda, vi har båda barn sedan tidigare.

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Thuleslapper

Jag handlar julklappar till bonusarna......då vi har gemensam ekonomi (var i Ullared och storhandlade, Lego osv)

• ius lexis

Sambon står för deras julklappar ekonomiskt. Men jag "köper" nog oftast presenterna. Vi har inte gemensam ekonomi.

• Västeråstjejen

Tack för alla svar. Det vart som så att jag köpte en liten sak från mig till båda barnen.
    Hoppas framöver att vi kan göra så att det jag köper till mina föräldar, syskonbarn osv skriver jag hans namn på
    och han gör likadant till sin släkt o barnen.

• Zelina

Här kommer lite sent svar från mig. Vi har delad ekonomi och har valt att köpa julklappar till barnen för egna pengar, men jag köper både till min dotter och till bonuskillarna.

• ius lexis

Nej! Vi har det uppdelat - jag köper till alla i min familj och han köper till alla i hans sedan säger vi att det är från oss båda, så man kan väl säga att vi köper gemensamt för ingen av oss vill lägga ned så mycket pengar som det krävs att köpa till alla i bådas familjer. Men barnen tror att det är från oss båda. Det gör resten oxå:)
    Väljer ut paketen gör vi tillsammans.

• 2underbara

Nej, inte generellt.

Har dock hittat  två passande lite dyrare paket genom åren och de har han fått från "oss" men jag köper inte bara för att köpa, så intresserad är jag inte att göra honom glad.
    Har två gemensamma barn som jag gärna lägger min energi på och sambons barn sedan innan har två föräldrar precis som våra som lägger energi på honom.

Han får så det räcker och blir över, stackars stackars vv-barn  

Svar på tråden Köper ni julklappar till bonusbarn?