• SaramedM

Vill ha såå många svar som möjligt! Särskola eller ej, hur hade ni tänkt? Hoppas tråden hamnat rätt...

Det är otroligt tragiskt att barn blivit felaktigt placerade i särskolan men det innebär inte att särskolan isig är felaktig

Alla barn klarar inte en grundskoleutbildning av olika skäl, jag har sett barn misslyckas otroligt om och om och om igen för att deras förädrar vägrar särskola
    Är inte det precis lika tragiskt?

Vad visade utvecklingsbedömningen? för det spelar ju också in i vilka svar du får, låg hon på gränsen, ja testa vanliga skola
    Låg hon flera år efter redan nu kanske det är dumt att prova vanlig klass?

• SaramedM
    RosaPulverAnna skrev 2010-12-04 00:56:03 följande:
    Hej

Jag är en tjej som gick på särskola nästan alla skol år och det  har förstört hela mitt liv, jag gjorde en utredning som visade att jag var utvecklingstörd men gjorde ett nytt test senare med åren ,för jag krävde det och de visade att jag var normalbegåvad.

Iinte roligt att höra i ett rum efter elva år att jag aldrig skulle behövt gå särskola, enligt mina gamla och nya tester visade så.

Förstår om ni tänker mycket på det och de gjorde nog mina föräldrar mycket med, då de fick samma jobbiga sits som  ni är i.

Jobbiga idag är att man måste plugga om hela skolan, för att få äkta betyg som är värda något och många blir väldigt mobbade och det blev jag med.

Men vet idag om jag en dag får barn och de skulle vilja sätta de i särskola, så skulle jag säga de dra åt skogen, för vill att de ska slippa det jag upplevde i min skolgång, men alla upplever det olika.

Hoppas ni kommer fram till något bra och bara att fråga om du har frågor:)

Kramar
    jag beklagar det du gått igenom men att säga att du aldrig skulle sätta ett barn i särskola oavsett gör mig lika mörkrädd
Svar på tråden Vill ha såå många svar som möjligt! Särskola eller ej, hur hade ni tänkt? Hoppas tråden hamnat rätt...