• Anonym (undrar)

hur funkar gaysex? fattar ju vad de gör, men är det alltid samma "roller"?

hej!

har två kompisar, bögar, som är ihop. har inte känt dem så länge och vågar inte fråga hur det funkar när de har sex. jag fattar ju vad de gör och så, men det jag undrar är om det alltid är en av dem som är "tjej" och en av dem kille? hoppas ni förstår och tack på förhand.

• Svar på tråden hur funkar gaysex? fattar ju vad de gör, men är det alltid samma "roller"?
  • lillkorpen

Varför ska du fråga dem om deras sexliv alls, alla gör ju olika. Gay/straight/trans/bi osv osv, ingen är den andra lik. Men undrar man så undrar man, därför FL finns. Flört

Undrar du om det alltid är samma person som "tar den i rumpan" eller så? Jag förstår inte riktigt. Vad gäller just det kan jag säga att det varierar, alla är som sagt olika. Hade en kompis som bara ville ta den, inte själv sätta på någon. Han skulle man ju då kunna kalla för "tjejen" i förhållandet. Sedan finns det folk som turas om, där båda "ger & tar" lika mycket. Precis som i många andra förhållanden, finns straighta killar som gillar att bli påsatta av sina tjejer också.

Hur det är med just dina kompisar vet nog bara de själva, och om det är viktigt för dig att veta vilka roller de har så får du ju fråga. Jag hade nog tyckt att det skulle kännas lite olustigt om någon kom och frågade mig hur jag gillar att bli påsatt, men alla är vi olika. Som jag nog sagt lite väl många gånger i det här inlägget.  

• Anonym (undrar)
    lillkorpen skrev 2010-12-04 01:34:20 följande:
    Varför ska du fråga dem om deras sexliv alls, alla gör ju olika. Gay/straight/trans/bi osv osv, ingen är den andra lik. Men undrar man så undrar man, därför FL finns. Flört

Undrar du om det alltid är samma person som "tar den i rumpan" eller så? Jag förstår inte riktigt. Vad gäller just det kan jag säga att det varierar, alla är som sagt olika. Hade en kompis som bara ville ta den, inte själv sätta på någon. Han skulle man ju då kunna kalla för "tjejen" i förhållandet. Sedan finns det folk som turas om, där båda "ger & tar" lika mycket. Precis som i många andra förhållanden, finns straighta killar som gillar att bli påsatta av sina tjejer också.

Hur det är med just dina kompisar vet nog bara de själva, och om det är viktigt för dig att veta vilka roller de har så får du ju fråga. Jag hade nog tyckt att det skulle kännas lite olustigt om någon kom och frågade mig hur jag gillar att bli påsatt, men alla är vi olika. Som jag nog sagt lite väl många gånger i det här inlägget.  
    Tack för svaret!
    Nej, jag undrar såklart inte vilken av mina kompisar som "tar den i rumpan".
    Det jag undrade var om en alltid är "tjej" och en alltid är "kille", inte vilken av dem som är vad liksom. Men man kan alltså blanda lite, så nu vet jag det, men lär sig något nytt varje dag :)
  • lillkorpen
    Anonym (undrar) skrev 2010-12-04 01:45:27 följande:
    Tack för svaret!
    Nej, jag undrar såklart inte vilken av mina kompisar som "tar den i rumpan".
    Det jag undrade var om en alltid är "tjej" och en alltid är "kille", inte vilken av dem som är vad liksom. Men man kan alltså blanda lite, så nu vet jag det, men lär sig något nytt varje dag :)
    På FL lär man sig mycket nytt varje dag.

Lite mer onödigt vetande, men i Japan så finns det tecknade serier inriktade på just homosexuella par. De som handlar om män (absolut vanligast) är helt galet populära hos kvinnor över hela världen, de kallas shounen-ai (snällare romantiska historier) och yaoi (grövre, rena porrhistorier ibland). Jag har en full Billy-hylla med sådana, riktigt underhållande många gånger. Oskyldig
  • Anonym (Aktiv kvinna)

Inte ens i heterovärlden är ju kvinnan alltid passivare och mera "mottagare", så varför skulle det vara så bland homos?
    Somliga gillar mest att  ha en "aktiv" roll och andra mest en "passiv", medans andra byter hej vilt. Precis som heteros.

• Anonym

Alltså, de är bögar. Alltså är ingen av dem tjej.

• Anonym

Alla bögar har ju inte analsex. Enligt undersökningar så är det fler heteropar som har analsex än homopar.

• Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2010-12-04 23:06:07 följande:
    Alltså, de är bögar. Alltså är ingen av dem tjej.
    två killar
  • Anonym (undrar)
    Anonym skrev 2010-12-04 23:09:58 följande:
    Alla bögar har ju inte analsex. Enligt undersökningar så är det fler heteropar som har analsex än homopar.
    inte det... är ju det första man tänker sig (i alla fall jag). låter lite konstigt, men det kanske är sant :)
  • Mad as snow
    Anonym (undrar) skrev 2010-12-05 17:49:11 följande:
    inte det... är ju det första man tänker sig (i alla fall jag). låter lite konstigt, men det kanske är sant :)
    Den homosexuella läggningen ser inte alltid likadan ut, precis som den heterosexuella läggningen och dess utlopp inte alltid ser likadan ut. Vissa heteros gillar att bli kissade i ansiktet, andra att bara knulla i sked. Människor hänger i takkronor, har avancerat rollspel, kan bara tänka sig vaniljsex med mannen ovanpå, använder gigantiska dildos på sina män, ylar som vargar, bräker som får, undviker konsekvent slidan i sexsammanhang eller kan bara få orgasm om de bär på en häftpistol medan de onanerar. Det samma gäller homosexuellas preferenser i sängen (eller takkronan/busstationen/duschkabinen).

Get me? 
  • Anonym (?!)
    Anonym (undrar) skrev 2010-12-05 17:49:11 följande:
    Klart det är sant att inte alla bögar har analsex. Att en man attraheras av en annan man gör ju inte att han självklart gillar anal stimulans eller går igång på att knulla någon analt. Det är väl lika självklart som att inte alla heteropar gillar analt. Eller oralt, eller fisting, eller... eller... Ja, du fattar. Alla är olika. Och jag tycker det är en lite sned bild du har om du tror att bara en "tjej" kan bli påsatt. Att en kille "tar den i rumpan" som andra så fint uttryckt det i tråden gör inte honom till mindre man. Det gör honom bara till en man som gillar anal stimulans helt enkelt.
Svar på tråden hur funkar gaysex? fattar ju vad de gör, men är det alltid samma "roller"?