• Anonym

Min man spelar onlinespel

Du har mer tur än mig med att han iaf hjälper till hemma och följer med på grejer...min sambo har precis börjat spela igen och det som jag är mest orolig över är när catalysm kommer ut :( Den dagen har han t.o.m tagit ledigt från jobbet....ibland känns det som att spelet betyder mer än vad jag gör. Men klart att man måste acceptera andras intressen också, men hade min sambo hjälp till mer hemma så hade jag tyckt att det var mer ok.

• Anonym

hobby som hobby men ingen hobby borde ta upp så mycket tid. Jag tycker wow är skitlöjligt men fine, som sagt hobby som hobby men det får ju inte ta över familjetiden och saker man gör tillsammans tycker jag. Hur fan står du ut? Jag hade slängt ut datorn om jag vore du..sätt hårt mot hårt. Min  sambo spelar också men han frågar om lov och efter 1-2 timmar har han tröttnat och så gör vi nåt tillsammans, ungefär som när jag kanske gör nåt annat och sen tröttnar.

• Anonym

Min sambo spelar en del även om jag inte är helt säker på hur mycket. Vi har haft våra duster om hur mycket spelande som är rimligt. Under vissa perioder har jag även sagt att jag lämnar honom om han inte drar ner på spelandet.

Nu brukar det räcka med att jag påpekar att det blivit lite mycket på senaste tiden och då drar han ner lite. Han brukar även känna själv när det blir för mycket. I utbyte protesterar jag inte om han plannerar in raider nån gång ibland utan det är hans intresse och min träning tar mer av vår gemensamma tid än hans spelande.

Resultatet är i alla fall att han sällan spelar när jag är hemma/vaken. Vi har olika dygnsrytm samt att han har ett mindre sömnbehov än vad jag har så han hinner spela ett par timmar när jag gått och lagt mig. Samma sak när jag tränar.

• Anonym
    Waldo skrev 2010-12-04 19:13:01 följande:
    Tja, man får väl anta att TS tänker skjuta sin man om han inte lägger av med WOW
Svar på tråden Min man spelar onlinespel