Inlägg från: SuzR |Visa alla inlägg
  • SuzR

Mandai.

min svåger är mandai och gift då med min syster som är kristen. han bryr sig inte så jättemycket men jag har en kollega som är mandai och vill helst gifta sig med en mandai tjej men det är inget måste så dom få jag känner är det inte så noga men dessa två har bott i sverige länge och det hade kanske vart annorlunda i deras hemländer (irak)

• SuzR
    Johanna1989 skrev 2010-12-04 22:13:39 följande:
    har hans föräldrar / släkt stängt honom ute ?
    Vore snällt om du kunde fråga din svåger eller din kollega om det är sant att dom gör så ? 
    nej gud nej verkligen inte. Jag vet inte jättemycket om hans släkt, men han har tolv syskon och alla bor här sverige förutom en eller två. Jag har träffat de flesta och jag jobbar med två av hans bröder varav den ene är frånskild men jag tror deras fruar är mandaier. Min svåger är nog den enda som har gift sig med en icke mandai men alla är goda vänner ändå, detta är inte en jättereligiös familj alls så det är ingen vad jag vet som har ifrågasatt detta. Hans pappa dog för längesen men hans mamma lever och kan ingen svenska men jag vet att hon tycker mycket om min syster så det är inga konstigheter där. Jag kan absolut fråga om du vill.
  • SuzR

alltså det är säkert olika men det kan ju absolut vara så att i vissa familjer så stängs man ute...jag vet inte, men jag frågar

Svar på tråden Mandai.