• enlitenbitkaka

I v6 och alla symtom har försvunnit

Är gravid i v. 5+6 enligt mina egna uträkningar. Innan jag +:ade hade jag väldigt mycket symtom som sen har kommit och gått, ex molvärken. Den försvann efter BIM men kom sen igen då och då. Har 2ggr haft väldigt ond molvärk.

Mina bröst har ömmat konstant och har den senaste veckan även haft extremt onda bröstvårtor. Men nu är de inte ömma alls...kan klämma hur mycket som helst på dem utan de känns. Och ingen molvärk på en vecka.

Har ett MA bakom mig så är naturligtvis väldigt orolig... Hur har det varit för er när symtomen försvunnit i v.5-6 och inte visat sig på minst en vecka? Har det gått bra eller har det  varit MF/MA?

Räkan BF 1/8 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden I v6 och alla symtom har försvunnit
  • VirrigaVerna

Oroa dig inte alltför mycket. Det är så olika vilka symptom man har i en tidig gravidtet och det behöver inte betyda att det är ett missfall på gång.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • alvaereva

För mig har det varje gång varit MA eller vanligt missfall när just bröstspänningarna försvunnit... Fyra gånger.
    Hoppas det inte är så för dig!

Min läkare frågade sist om brösten ömmade fortfarande. När jag sa nej så sa han att då får vi göra ett VUL och se hur det ser ut. Och ja, det var inget därinne längre.

Du bor väl i gbg? (såg bloggen) Då tycker jag du kan gå och kolla med VUL hur det ser ut.
    Rekommenderar att gå privat, då får du komma på en gång utan tjaffs. Lika dyrt som att gå till gynakuten.

• mde

Jag hade ungefär likadant fast kring 6+1.. illamående, bröstont och molvärk allt försvann bara+små blödningar i 1½ veckas tid.
    Har fortf inte fått tillbaka några symptom, och är i vecka 16 nu, och allt är fint :)
    Så det behöver inte vara något, men jag vet att man blir hemskt orolig.. Kan du inte få boka ett VUL?

• enlitenbitkaka

Oroa mig gör jag...vill bara veta hur det varit för alla andra.

Japp jag bor i Göteborg...har VUL 20/12 hos Barnmorskegruppen och inskrinving 29/12 på samma ställe. Men att få besked om MA fyra dagar innan jul vet jag inte om jag pallar. Vill veta NU.

Vart har du gått alvaereva? Har hittat ett ställe på Södra vägen som bara tar 200:- för VUL.... De borde väl se hjärta i 6+?

• Kiwi86

Jag är ju inte gravid och har aldrig varit,men snart hoppas jag

Min bästa vän var i alla fall gravid med lite illamående,ryggvärk,ont i brösten och enorm trötthet. I vecka 9 försvann hennes symton,men vi tänkte inte på det så mycket eftersom det är olika för alla och symtomen kan komma och gå. Men några veckor senare i v 15 började hon blöda. Fostret dog i vecka 9 och i v 15 fick hon ett MA...

Nu hoppas jag verkligen att det inte är så för dig!!! Utan att dina symton kommer tillbaka eller så är det så att du får andra symtom eller att du är gravid utan en massa symton,för det kan ju absolut vara så också!!!!

Kramkram

• La Lola

Jag har knappt aldrig haft några symptom alls när jag väntat barn...
    Ömma bröst fick jag med Hedda men det var senare in i graviditeten o när jag väntade Alma anade jag inte ens att jag var gravid, jag kände ingenting....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • enlitenbitkaka
    La Lola skrev 2010-12-04 13:19:44 följande:
    Jag har knappt aldrig haft några symptom alls när jag väntat barn...
    Ömma bröst fick jag med Hedda men det var senare in i graviditeten o när jag väntade Alma anade jag inte ens att jag var gravid, jag kände ingenting....
    Det kan jag köpa...att allt är bra även utan symtom. Men när jag haft massor av symtom som försvinner...då kommer oron. Känns som ett mirakel att vi ens kan bli gravida då sambon genomgått cellgiftsbehandling, så hoppas så innerligt att detta ska gå vägen....
  • La Lola
    enlitenbitkaka skrev 2010-12-04 13:34:04 följande:
    Det kan jag köpa...att allt är bra även utan symtom. Men när jag haft massor av symtom som försvinner...då kommer oron. Känns som ett mirakel att vi ens kan bli gravida då sambon genomgått cellgiftsbehandling, så hoppas så innerligt att detta ska gå vägen....
    Fast symptom kan komma o gå, det är normalt.
    Det behöver inte betyda att något är på tok!
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • enlitenbitkaka
    La Lola skrev 2010-12-04 13:36:32 följande:
    Fast symptom kan komma o gå, det är normalt.
    Det behöver inte betyda att något är på tok!
    Nej självklart...men med MA bakom sig är man orolig Man känner sig så lurad liksom...tro att allt är bra och sen få veta att man varit lurad av sin egen kropp i flera veckor.
Svar på tråden I v6 och alla symtom har försvunnit