Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

I v6 och alla symtom har försvunnit

Är gravid i v. 5+6 enligt mina egna uträkningar. Innan jag +:ade hade jag väldigt mycket symtom som sen har kommit och gått, ex molvärken. Den försvann efter BIM men kom sen igen då och då. Har 2ggr haft väldigt ond molvärk.

Mina bröst har ömmat konstant och har den senaste veckan även haft extremt onda bröstvårtor. Men nu är de inte ömma alls...kan klämma hur mycket som helst på dem utan de känns. Och ingen molvärk på en vecka.

Har ett MA bakom mig så är naturligtvis väldigt orolig... Hur har det varit för er när symtomen försvunnit i v.5-6 och inte visat sig på minst en vecka? Har det gått bra eller har det  varit MF/MA?

Räkan BF 1/8 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Svar på tråden I v6 och alla symtom har försvunnit
  • enlitenbitkaka

Oroa mig gör jag...vill bara veta hur det varit för alla andra.

Japp jag bor i Göteborg...har VUL 20/12 hos Barnmorskegruppen och inskrinving 29/12 på samma ställe. Men att få besked om MA fyra dagar innan jul vet jag inte om jag pallar. Vill veta NU.

Vart har du gått alvaereva? Har hittat ett ställe på Södra vägen som bara tar 200:- för VUL.... De borde väl se hjärta i 6+?

• enlitenbitkaka
    La Lola skrev 2010-12-04 13:19:44 följande:
    Jag har knappt aldrig haft några symptom alls när jag väntat barn...
    Ömma bröst fick jag med Hedda men det var senare in i graviditeten o när jag väntade Alma anade jag inte ens att jag var gravid, jag kände ingenting....
    Det kan jag köpa...att allt är bra även utan symtom. Men när jag haft massor av symtom som försvinner...då kommer oron. Känns som ett mirakel att vi ens kan bli gravida då sambon genomgått cellgiftsbehandling, så hoppas så innerligt att detta ska gå vägen....
  • enlitenbitkaka
    La Lola skrev 2010-12-04 13:36:32 följande:
    Fast symptom kan komma o gå, det är normalt.
    Det behöver inte betyda att något är på tok!
    Nej självklart...men med MA bakom sig är man orolig Man känner sig så lurad liksom...tro att allt är bra och sen få veta att man varit lurad av sin egen kropp i flera veckor.
  • enlitenbitkaka
    La Lola skrev 2010-12-04 13:44:37 följande:
    Jag förstår, men tro inte det värsta direkt!

Försöker bara ge ett litet hopp!
    I know..vågar bara inte tänka positivt. Lättare att tänka negativt och bli glad, än att tänka positivt och falla hårt. Har VUL inbokat 20/12 men vet inte om jag orkar vänta så länge
  • enlitenbitkaka
    inga76 skrev 2010-12-04 13:56:00 följande:
    Vet hur det känns, TS.

Första gången jag var gravid började symptomen minska runt vecka 6-7+. Det visade sig vara ett MA som kom ut i vecka 10+.

Andra gången försvann alla symptom i vecka 6+, och jag var helt säker på att det avstannat igen. Kände verkligen ingenting. Vi var på tidigt ultraljud (eftersom jag tagit pergo) i vecka 7+ och var helt inställda på att få se en tom hinnsäck och blev helt chockade när allt såg normalt ut.

Nu är jag i vecka 29+. Symptomen har kommit och gått hela graviditeten. Jag har gett upp att försöka räkna ut hur det "ska" kännas i olika lägen.

Hoppas att allt går bra för er!
    Tack! När kom dina symtom tillbaka?
  • enlitenbitkaka
    MissJP skrev 2010-12-04 19:17:13 följande:
    Min förra graviditet slutade i MA. Då försvann alla symptom över en natt i stort sett och en månad senare var missfallet fullbordat. Jag hade väldigt mycket symptom innan.

Den här graviditeten har gått bra än så länge. Jag plussade en vecka innan bim och hade jätteont i brösten osv men allt försvann bara några dagar efter. Sedan kom en blödning men allt var bra. Var i stort sett utan symptom fram till vecka 11.

Så det kan gå bra och det kan gå väldigt dåligt.. men jag håller tummarna för er.
    Tack! Hoppas så att det ska gå vägen... brösten har börjat ömma igen....är mest på kvällen, adrig på morgonen. Har även haft en rätt ihållande mensvärk i ryggen....
  • enlitenbitkaka
    InaLo skrev 2010-12-05 12:28:39 följande:
    Vad bra att du mår dåligtFlört
    Blir ochså jätte orolig när symtomen försvinner men de brukar komma tillbaks. Oftast är de bara bort över dagen och kommer sedan tillbaks.
    Men det är shönt att du har dina symtomen tilbaks.
    Det enda som oroar mig är att jag inte känner någon molvärk. Men men...  Och igår fick jag en grön slemblopp på pappret. Lite läskigt.
  • enlitenbitkaka
    InaLo skrev 2010-12-05 12:57:34 följande:
    Får du bara det engång så är det väl inget att tänka på men får du det flera gånger så kanske du ska kolla så att du inte har svamp.
    Nja har haft svamp innan och det har int visat sig så....
Svar på tråden I v6 och alla symtom har försvunnit