Inlägg från: SweetNilam |Visa alla inlägg
  • SweetNilam

BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!

Värme, värme och värme!! Varm vetekudde, kuddar man "knäcker" och så blir de varma (har själv från clas ohlsson tror jag) Lägg över kinderna/näsan och gör så så mycket du kan. Jag snorar som en gris under tiden, men det är värt det. Se till att ha näsdukar näsa och sedan lite SINOVA! Jag trodde seriöst att min syrra hade lite storhetsvansinne när hon sa till mig att ta detta naturläkemedel för bihåleinflammation. Men köpte det för att ha hemma in case of liksom. Det tog en dag, kanske två tabletter innan en klar förbättring skedde. Inflammationen hade nog iofs redan börjat gå över, men jisses. Det är effektivt! Rusa till apoteket imorgon och införskaffa det! 

• SweetNilam

Oj, sorry TS: Läste inte din trådstart så noga tydligen... Skäms synd att det inte hjälper dig...

Prova det där med värme iaf! För mig är kyla/kallare luft än 37 grader, hemskt när jag har bihåleinflammation. Brukar andas under täcket för att ens kunna somna

• SweetNilam

Värm ett glas, en trasa i hett vatten (ofta, det kallnar ju så snabbt). Jag kom på detta med värmen när jag satte temuggen mot kinden (bihålan). Det blir lite jobbigt att sitta så efter ett tag men det funkar!

• SweetNilam
    GullpuckotMe skrev 2010-12-06 02:46:41 följande:
    jag har precis värmt ett par liter varmvatten i en glasskål. först försökte jag böja mig över den o lägga handunk bakom huvudet men går ju inte o böja sig framåt för trycket. så har suttit o baddat med varm trasa jättelänge nu. känner ok för stunden kom kommer tillbaka illa kvick direkt fy vad trött jag är på detta nu! vill sova...
    visst kommer det tillbaka. Det lindrar bara för stunden. Jag sitter ständigt med vetekudden i ansiktet när jag har inflammation. Jag ligger på den, lägger den på ansiktet, har knäna uppdragna och lägger den på knäna för att sedan luta ansiktet emot. Allt! För det lindrar- för stunden. Mer än så kan jag inte råda till, förutom att skicka någon att skaffa dig en vetekudde eller värmekuddar från t.ex. Clas Ohlsson. Finns nog på flera andra ställen med skulle jag tro. Vetekudde är f.ö ett måste i alla hem Bra mot det mesta i värkväg!
Svar på tråden BRA huskurer mot bihåleinflammation sökes!!