• Svar på tråden Tobaksfria ciggaretter!
  • Anonym
    bubblan79 skrev 2010-12-04 21:07:02 följande:
    nej jag vet att vissa har stora problem med det.. blev bara så förvånad för det är inte så vanligt längre, iaf inte nåt som märks lika mycket som förr..
    hade en kompis som helt enkelt inte lyckades sluta heller och jag måste säga att jag mådde illa när jag såg det.. det vred sig i min mage varje gång och JA det är i slutänden hennes beslut och ingen annans...att bli av med ett beroende går ju inte över en natt men varför inte sluta med cigg och ta nicotinell eller nåt..
    sen förstår jag inte vad du menar med att du måste sluta innan barnet föds? de är ju nu som det växer i dig och de är nu som de utvecklas inne i dig?
    Det är lätt för er rökare att säga vad man ska göra och inte och värka så duktiga och bäst i världen istället för att stötta oss och kanske förstå att de är tungt att bli av med ett sånt beroende som nikotin!
    Jaa d e nu barnet växer i mig..
    Men sen har man en bebis.. och röker man så ökar spädbarnsdöds risken..
    Och personligen tycker jag det är MYCKET värre att röka medans man bär eller drar sitt barn i vagnen.. än att man röker hemma så ingen ser när man är gravid!!!
  • Anonym
    Astarte skrev 2010-12-04 21:09:22 följande:
    Jag har testar dem, och de var inte så mycket att hänga i granen om du frågar mig. De smakade ganska ok, men det var liksom inte. . . att röka. En väninna till mig tyckte att de smakade gammal damhatt! Jag köpte en ask, men har bara tagit ett par stycken, det var inte samma sak.
    Prövade du dom när du var gravid?
    För det är ju tydligen farligt.. Jag har oxå beställt en ask med 10st :)
  • Astarte
    Anonym skrev 2010-12-04 21:31:26 följande:
    Prövade du dom när du var gravid?
    För det är ju tydligen farligt.. Jag har oxå beställt en ask med 10st :)
    Nej, jag var inte det. Synd att jag inte har paketet kvar, annars kunde jag se vad det stod, men det KAN finnas något kvar hemma hos min mamma. Jag kan kolla imorgon och se om det står något.
  • Anonym
    Astarte skrev 2010-12-04 21:33:30 följande:
    Nej, jag var inte det. Synd att jag inte har paketet kvar, annars kunde jag se vad det stod, men det KAN finnas något kvar hemma hos min mamma. Jag kan kolla imorgon och se om det står något.
    Du har sett länken jag skickade?
    Var det likadana som du har..??
  • Astarte
    Anonym skrev 2010-12-04 21:35:35 följande:
    Du har sett länken jag skickade?
    Var det likadana som du har..??
    Ja, det är precis samma och jag köpte dem på Vedalila.
  • Anonym
    MajaVira skrev 2010-12-04 21:35:46 följande:
    är det inte bättre med nikotinplåster eller tuggummin?
    Det är ju oxå farligt för barnet??
    Om man röker örtciggaretter trodde jag inte de va farligt..
    Trodde de va gifterna ifrån tobaken som var farlig.. nikotinen alltså?!
  • bubblan79
    Anonym skrev 2010-12-04 21:30:37 följande:
    Det är lätt för er rökare att säga vad man ska göra och inte och värka så duktiga och bäst i världen istället för att stötta oss och kanske förstå att de är tungt att bli av med ett sånt beroende som nikotin!
    Jaa d e nu barnet växer i mig..
    Men sen har man en bebis.. och röker man så ökar spädbarnsdöds risken..
    Och personligen tycker jag det är MYCKET värre att röka medans man bär eller drar sitt barn i vagnen.. än att man röker hemma så ingen ser när man är gravid!!!
    öh ja nu är det så att jag är rökare!!

jag slutar 2 månader inför varje IVF jag gör. och när de inte lyckas så orkar jag inte stå emot längre för moroten finns inte kvar då men jag skulle som sagt aldrig röka om jag var med barn.. och JO jag vet vad en rökare går igenom när dom ska sluta eftersom jag själv gjort det ett antal gånger....
    (¯`°?.¸ ღ Siamo Te ed Io ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym
    bubblan79 skrev 2010-12-04 21:38:49 följande:
    öh ja nu är det så att jag är rökare!!

jag slutar 2 månader inför varje IVF jag gör. och när de inte lyckas så orkar jag inte stå emot längre för moroten finns inte kvar då men jag skulle som sagt aldrig röka om jag var med barn.. och JO jag vet vad en rökare går igenom när dom ska sluta eftersom jag själv gjort det ett antal gånger....
    Okej.. men då är det väl bättre att stötta och komma med ideer som kan fungera
    för att man ska lyckas sluta och få bort suget istället för o börja hacka?!

Och du är ju inte smartare du om du börjar röka igen efter varje graviditet..
    Kul att ha stinkande föräldrar hemma.. URSCH..!!!
  • Anonym
    Astarte skrev 2010-12-04 21:36:40 följande:
    Ja, det är precis samma och jag köpte dem på Vedalila.
    Okej.. står ingen om graviditeten där iallafall :/
Svar på tråden Tobaksfria ciggaretter!