• Anonym (S)

När man VET att någon är rätt.. men sen blir det ändå fel

Hur ska man hantera det faktum att man vet att någon är totalt rätt för en.. på alla sätt men som ändå väljer bort en? Jag har känt en kille i över ett år, som vänner, han känns som en själsfrände och har alltid gjort det.. vi pratar alltid i flera timmar, förstår varann med enbart blickar, har aldrig känt så för någon annan förutom en gång tidigare i mitt liv. (är 29 nu). Men problemet är att den kille jag känner så för väljer bort det! Han väljer bort mig pga att det inte är helt okomplicerat om vi skulle bli ihop..
    Men jag vet det, känner det så väl, att han är den rätte för mig. Vad ska jag göra, hur ska jag göra för att han ska bemöta mig i det här? Våga hoppa på tåget..?

• Svar på tråden När man VET att någon är rätt.. men sen blir det ändå fel
  • Anonym

Det beror på vad du menar med "Han väljer bort mig pga att det inte är helt okomplicerat om vi skulle bli ihop..".

• Anonym (S)
    Anonym skrev 2010-12-05 13:22:01 följande:
    Det beror på vad du menar med "Han väljer bort mig pga att det inte är helt okomplicerat om vi skulle bli ihop..".
    Han är nära vän till mitt ex, som i sin tur fortfarande är kär i mig..
  • FrökenCarlsson

Lr kanske släppa nu o tänka att om det är rätt så kommer ni få varandra till slut.
    Jag o min pojkvän träffades för 7 år sedan, och jag visste redan då att han var the one. Det funkade inte mellan oss då, åldersskillnad som märktes mer då än nu, avstånd mellan var vi bodde osv osv..
    7 år senare är det vår tur - på riktigt nu! =)

Så det kanske kommer om det är meningen..

• Anonym (pernilla)

fröken carlsson: får jag fråga ,hade ni ett upppehåll på några år då o sen blev ni ihop igen, fick ni problem när ni var ihop första gången o hur? ( berätta bara om känns ok)  undrar därför jag o min kille sen ca 2 år ( jag e 35 år) har lite jobbigt har halltid känt att han är min stora kärlek men just nu känns allt bara jobbigt för jag har en del saker som jag måste ta itu med med mig själv , kan man ha uppehåll tro o sen hitta tillb till varandra tro? känner mig orolig för vad som händer just nu. 
    och TS våga tro på din känsla att han e den rätta o att det blir ni ...  

• Anonym (S)
    FrökenCarlsson skrev 2010-12-05 14:19:04 följande:
    Lr kanske släppa nu o tänka att om det är rätt så kommer ni få varandra till slut.
    Jag o min pojkvän träffades för 7 år sedan, och jag visste redan då att han var the one. Det funkade inte mellan oss då, åldersskillnad som märktes mer då än nu, avstånd mellan var vi bodde osv osv..

tack för dina ord. jag hoppas innerligt på att det blir vi så småningom.. ibland är det bara tajmingen som är fel liksom.
  • Anonym (S)
    Anonym (pernilla) skrev 2010-12-05 14:46:45 följande:
    fröken carlsson: får jag fråga ,hade ni ett upppehåll på några år då o sen blev ni ihop igen, fick ni problem när ni var ihop första gången o hur? ( berätta bara om känns ok)  undrar därför jag o min kille sen ca 2 år ( jag e 35 år) har lite jobbigt har halltid känt att han är min stora kärlek men just nu känns allt bara jobbigt för jag har en del saker som jag måste ta itu med med mig själv , kan man ha uppehåll tro o sen hitta tillb till varandra tro? känner mig orolig för vad som händer just nu. 
    Det tror jag.. är det meningen att det ska bli ni sen så kommer det bli så. Ibland finns det ju hinder som inte har med känslorna att göra utan andra saker. Finns känslorna och kärleken finns det alltid en chans. Ibland kan man ju genom en paus oxå inse hur man känner för någon, blir ni ihop efter pausen när båda är mogna är ju chansen stor det kan bli ni.

Var inte rätt för att ta en timeout,.. tror det kan bli bra sen.

S
  • Anonym

Har du funderat på att han kanske inte anser att du är hans själsfrände?
    Om han verkligen ansåg det så skulle han inte välja bort dig.

• Anonym (S)
    Anonym skrev 2010-12-07 18:44:57 följande:
    Har du funderat på att han kanske inte anser att du är hans själsfrände?
    Om han verkligen ansåg det så skulle han inte välja bort dig.
    Jo så kan det ju vara, men han har sagt att det inte beror på något annat än mitt ex..
  • Anonym (pernilla)

han kan ändå vara din själsfrände. har läst om att själsfränder som möts ibland inte är redo båda 2 vid samma tidpunkt...

• Anonym (S)
    Anonym (pernilla) skrev 2010-12-07 19:09:36 följande:
    han kan ändå vara din själsfrände. har läst om att själsfränder som möts ibland inte är redo båda 2 vid samma tidpunkt...
    Tror absolut det kan vara så. Sen den där känslan att ha hittat sin "själsfrände".. hur ofta händer det? inte ofta för min del iaf.. har känt så en gång förut i mitt liv. Man känner inte så av en slump är min övertygelse.
  • Anonym (J)

Då får ni väl ge det tid..
    Vänta till ditt ex har kommit över dig och gått vidare, kanske träffat en ny.
    Är det riktig kärlek så försvinner den inte för att ni väntar..
    Jag har varit med om samma sak, men vi väntade INTE. Blev ihop med exets vän. Det blev kaos, exet bröt ihop totalt, deras vänskap förstördes förstås och många vänner vände mig och den nye killen ryggen. Inget jag kan rekommendera, även om jag följde mitt hjärta då och kunde inte handla annorlunda.
    Mitt råd är alltså att vänta. Och sedan be om exets "välsignelse" innan ni blir ihop. Då har ni iaf skött det på ett snyggt sätt.

• Anonym (S)
    Anonym (J) skrev 2010-12-07 20:15:27 följande:
    Då får ni väl ge det tid..
    Vänta till ditt ex har kommit över dig och gått vidare, kanske träffat en ny.
    Är det riktig kärlek så försvinner den inte för att ni väntar..
    Jag har varit med om samma sak, men vi väntade INTE. Blev ihop med exets vän. Det blev kaos, exet bröt ihop totalt, deras vänskap förstördes förstås och många vänner vände mig och den nye killen ryggen. Inget jag kan rekommendera, även om jag följde mitt hjärta då och kunde inte handla annorlunda.
    Mitt råd är alltså att vänta. Och sedan be om exets "välsignelse" innan ni blir ihop. Då har ni iaf skött det på ett snyggt sätt.
    Tack för att du delade med dig av den erfarenheten. Det skulle bli kaos om vi blev ihop nu.. exet skulle bli krossat o deras vänskap skulle förstöras.. så kanske är det rätta att vänta. Som det är nu är jag väldigt förknippad med mitt ex, det är ju så han är van att se mig, som flickvän till hans vän.
  • FrökenCarlsson
    Anonym (pernilla) skrev 2010-12-05 14:46:45 följande:
    vi hade inga direkta problem när vi träffades första ggr, vi var bara inte på samma nivå i livet alls. Vi bröt helt då, inga planer alls på att träffas igen. Dessutom bodde vi långti från varandra, ändå stötte vi på varandra på typ Liseberg, IKEA o såna ställen. Hur vi än vförsökte så kunde vi inte hålla oss borta från varandra..
  • Anonym (S)
    FrökenCarlsson skrev 2010-12-05 14:19:04 följande:

kände han likadant då för sju år sedan.. att du var "the one" för honom?
  • Anonym (pernilla)

undrar om det inte är det att han e kompis till ditt ex som gör att han inte kan. min pojkvän säger att han aldrig skull ekunna bli ihop med nån som vart ihop med en kompis hur kär han än var. men du kanske måste försöka övertala honom ang det o stötta honom att ta steget. är ni rätt för varandra så ska ni ju va ihop

• Anonym (S)
    Anonym (pernilla) skrev 2010-12-11 12:44:43 följande:
    undrar om det inte är det att han e kompis till ditt ex som gör att han inte kan. min pojkvän säger att han aldrig skull ekunna bli ihop med nån som vart ihop med en kompis hur kär han än var. men du kanske måste försöka övertala honom ang det o stötta honom att ta steget. är ni rätt för varandra så ska ni ju va ihop
    Jo det är ju det han sagt.. att det "bara beror på det" ang att det inte kan bli vi.. men att övertala känns med fel, jag har ju sagt var jag står och vad jag vill, tiden är nog inte den rätta helt enkelt. Men jag har hoppet kvar.
Svar på tråden När man VET att någon är rätt.. men sen blir det ändå fel