Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!
Inatt har jag inte sovit alls, igår hände något jätte jobbigt.Efter en bra dag hos mamma och en dag med pulka åkning med barnen så skulle jag, min son och bebis på tre mån ta svängen in om Ica innan vi körde hem, köpa lite godis, mjölk och lite blöjor.
Jag är lite tankspridd för jag får en massa samtal under handlingen, men sonen drar iväg när jag inte kan fokusera på honom
Jag handlar och när bebisen var mindre så la jag min plånbok vid hennes ben i babyskyddet, den syntes inte då, babyskyddet sätter jag liksom över kundvagnen, och nu gjorde jag det samma, för jag hade ingen annan stans att lägga den, men nu syns plånboken ju lite. IDIOTISKT jag vet! Men jag har ju bra koll på min bebis och jag puttar henne framför mig hela tiden.
Men när jag ska plocka lösgodis så ställer jag henne till sidan en bit ifrån mig (typ en meter snett bakom min rygg) för att inte blocka för andra kundvagnar.
Och när jag kommer till kassan lägger jag upp mina varor, ska ta min plånbok, den är borta.
Jag får fullständig panik! Min plånbok! mina pengar, alla mina kort, jag kan inte fokusera på något bara irrar, de på Ica är helt fantastiska, tar mig och barnen till sidan och säger till mig att leta, de passar bebisen.
Jag hittar den inte, såklart.

Men tack o lov de hade sinnesnärvaron att ta med mig till förbutiken och tar fram ALLA nummer som jag behöver för att spärra korten, uttags automaten är ju strax utanför affären

Men det gick fort jag spärrade korten på några min. Hoppas personen som tog min börs fick mycket nöje med pengarna som mina barn fick av sin morfar, jag hade bara hundra själv, men samma dag fick Albin en hundring och Olivia en hundring (för att vara rättvis haha) och Julia en, men den behöll hon som tur är, så den är hos mamma. Och de som jobbar där på Ica vet vem jag är, så jag fick med mig alla varorna på "krita" ja det var dom själva som sa det, kom i morgon eller när nya korten kommit, men fy faaaan vad jag skämdes.
Jag är fortf så jäkla förtvivlad så ni anar inte, mitt liv är i min plånbok, jag har alla min kort, Id, foto på barnen, visitkort till läkare osv men det är väldigt intimt att andra ska se vad JAG har och vem jag är.
Inatt drömde jag att personen tog mina nycklar med och sökte upp mitt hem, att någon stod i mitt kök när jag sov på natten, varje gång jag somnade om så fortsatte jag att drömma att personen som brutit sig in står och kollar på mig när jag ligger i min säng, ja en massa sånt sjukt obehagligt. Så jag var väldigt glad när jag kunde kliva upp i nu så jag slipper drömma vidare.
I morgon ska jag ringa till Icas butikschef, de ska vad jag hört, kunna kolla med sina kameror, och jag vill verkligen att de ska göra det! jag kommer aldrig få tillbaka min börs men jag vill iaf veta OM jag kan få veta vem som tog den, en tant, en tjej en kille. Jag vill VETA vem som kan se vem jag är. Ja om jag nu kan få den infon, jag vet inte.... Håll tummarna snälla ni, håll tummarna att dom fått den jäveln på kamera.
Vilket jävla slut på en bra dag

Jag ville bara dela med mig, kanske där är någon annan förvirrad mamma därute som kan ta lärdom av mitt misstag, man tror faktiskt inte att någn helt sonika kan stopp ner son hand där min baby sitter och ta min plånbok. Jag mår jätte illa

Tror ni de kan se med kamera om någon tog min plånbok?? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 22:21
Vet ni vad! Idag på eftermiddagen ringde min mans mob, ett 040 nummer.... Han var helt skum när han svarade, det var till mig.
Det var Statoil i XXX som undrade om jag skulle komma och betala min bensin som jag kritat där igår, jag bara VAD??? Då blev hon lite tyst, ja, det är väl du som heter My XXX, ja visst det är jag....
Det är inte så att du fått din plånbok stulen? jo för en månad sedan typ, då har vi ditt körkort här säger tjejen i luren.
Alltså Fatta! igår knallar det in en brudfan i butiken, tankar för mer än tusen spänn (vad fanken det nu är för en bil) Säger men OJ! jag har glömt mitt kort hemma, de vill inte låta henne åka men då säger tjejen, men jag kan lämna mitt körkort i "pant", så vet ni att jag kommer tillbaka.
Då åker tjejen, hejdå! (Hur dumt är inte det att låta henne åka?)
Så nu ringer de till mig och berättar hela storyn, fatta hur glad jag är att mitt körkort nu är i säkert förvar hos polisen. Men hur jävla dum är bruden som gjort detta, HON FINNS på bild, både hon och bilen hon körde kan de se med kamera systemet. GÖTT!!!
Jag ringer macken igen, jag ville ha hem mitt körkort för att klippa i sönder det, men enligt chefen på macken så skulle Polisen ta hand om det, de såg allvarligt på detta och skulle tydligen kolla med fingeravtryck (om det gick, beroende på hur många som tafsat på det innan) och så skulle de gå in i systemet och se om de fått henne på bild, så detta kommer INTE läggas ned, inte än iaf. Känns så sjukt bra, en månad har mitt körkort varit på villovägar, men nu är det tillbaka, ingen kan använda det längre, och om tjejen som hade det har använt det på nätet så kommer det fram, då skulle jag bara anmäla det med, inget jag kommer stå som betalnings skyldig till sa Polisen, men lite skraj är jag allt, man vet aldrig vad som trillar in i slutet på januari.... kanske en massa skit som hon köpt i mitt namn. Korkade människa. Ja jag ville bara berätta lite om hur allt har gått om någon bryr sig....