• Förväntansfull0406

Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!

Inatt har jag inte sovit alls, igår hände något jätte jobbigt.

Efter en bra dag hos mamma och en dag med pulka åkning med barnen så skulle jag, min son och bebis på tre mån ta svängen in om Ica innan vi körde hem, köpa lite godis, mjölk och lite blöjor.

Jag är lite tankspridd för jag får en massa samtal under handlingen, men sonen drar iväg när jag inte kan fokusera på honom

Jag handlar och när bebisen var mindre så la jag min plånbok vid hennes ben i babyskyddet, den syntes inte då, babyskyddet sätter jag liksom över kundvagnen, och nu gjorde jag det samma, för jag hade ingen annan stans att lägga den, men nu syns plånboken ju lite. IDIOTISKT jag vet! Men jag har ju bra koll på min bebis och jag puttar henne framför mig hela tiden.

Men när jag ska plocka lösgodis så ställer jag henne till sidan en bit ifrån mig (typ en meter snett bakom min rygg) för att inte blocka för andra kundvagnar.

Och när jag kommer till kassan lägger jag upp mina varor, ska ta min plånbok, den är borta.

Jag får fullständig panik! Min plånbok! mina pengar, alla mina kort, jag kan inte fokusera på något bara irrar, de på Ica är helt fantastiska, tar mig och barnen till sidan och säger till mig att leta, de passar bebisen.

Jag hittar den inte, såklart. Jag kommer tillbaka och börjar tjuta, ja, jag gör faktiskt det, jag gråter inför alla jävla folk där, och jag hoppas verkligen att den som tog min plånbok såg mina tårar! Hoppas han/hon  mådde skit.....

Men tack o lov de hade sinnesnärvaron att ta med mig till förbutiken och tar fram ALLA nummer som jag behöver för att spärra korten, uttags automaten är ju strax utanför affären och jag hade koden till det ena kortet I plånboken, ja fattar ni?? hur i hel*etes jävla dum kan man bli??

Men det gick fort jag spärrade korten på några min. Hoppas personen som tog min börs fick mycket nöje med pengarna som mina barn fick av sin morfar, jag hade bara hundra själv, men samma dag fick Albin en hundring och Olivia en hundring (för att vara rättvis haha) och Julia en, men den behöll hon som tur är, så den är hos mamma. Och de som jobbar där på Ica vet vem jag är, så jag fick med mig alla varorna på "krita" ja det var dom själva som sa det, kom i morgon eller när nya korten kommit, men fy faaaan vad jag skämdes.

Jag är fortf så jäkla förtvivlad så ni anar inte, mitt liv är i min plånbok, jag har alla min kort, Id, foto på barnen, visitkort till läkare osv men det är väldigt intimt att andra ska se vad JAG har och vem jag är.

Inatt drömde jag att personen tog mina nycklar med och sökte upp mitt hem, att någon stod i mitt kök när jag sov på natten, varje gång jag somnade om så fortsatte jag att drömma att personen som brutit sig in står och kollar på mig när jag ligger i min säng, ja en massa sånt sjukt obehagligt. Så jag var väldigt glad när jag kunde kliva upp i nu så jag slipper drömma vidare.

I morgon ska jag ringa till Icas butikschef, de ska vad jag hört, kunna kolla med sina kameror, och jag vill verkligen att de ska göra det! jag kommer aldrig få tillbaka min börs men jag vill iaf veta OM jag kan få veta vem som tog den, en tant, en tjej en kille. Jag vill VETA vem som kan se vem jag är. Ja om jag nu kan få den infon, jag vet inte.... Håll tummarna snälla ni, håll tummarna att dom fått den jäveln på kamera.

Vilket jävla slut på en bra dag Jag tror jag ska åka till mamma igen och idag och åka pulka, för att kunna tänka på annat.

Jag ville bara dela med mig, kanske där är någon annan förvirrad mamma därute som kan ta lärdom av mitt misstag, man tror faktiskt inte att någn helt sonika kan stopp ner son hand där min baby sitter och ta min plånbok. Jag mår jätte illa

Tror ni de kan se med kamera om någon tog min plånbok??
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 22:21
    Vet ni vad! Idag på eftermiddagen ringde min mans mob, ett 040 nummer.... Han var helt skum när han svarade, det var till mig.

Det var Statoil i XXX som undrade om jag skulle komma och betala min bensin som jag kritat där igår, jag bara VAD??? Då blev hon lite tyst, ja, det är väl du som heter My XXX, ja visst det är jag....

Det är inte så att du fått din plånbok stulen? jo för en månad sedan typ, då har vi ditt körkort här säger tjejen i luren.

Alltså Fatta! igår knallar det in en brudfan i butiken, tankar för mer än tusen spänn (vad fanken det nu är för en bil) Säger men OJ! jag har glömt mitt kort hemma, de vill inte låta henne åka men då säger tjejen, men jag kan lämna mitt körkort i "pant", så vet ni att jag kommer tillbaka.

Då åker tjejen, hejdå! (Hur dumt är inte det att låta henne åka?)

Så nu ringer de till mig och berättar hela storyn, fatta hur glad jag är att mitt körkort nu är i säkert förvar hos polisen. Men hur jävla dum är bruden som gjort detta, HON FINNS på bild, både hon och bilen hon körde kan de se med kamera systemet. GÖTT!!!

Jag ringer macken igen, jag ville ha hem mitt körkort för att klippa i sönder det, men enligt chefen på macken så skulle Polisen ta hand om det, de såg allvarligt på detta och skulle tydligen kolla med fingeravtryck (om det gick, beroende på hur många som tafsat på det innan) och så skulle de gå in i systemet och se om de fått henne på bild, så detta kommer INTE läggas ned, inte än iaf. Känns så sjukt bra, en månad har mitt körkort varit på villovägar, men nu är det tillbaka, ingen kan använda det längre, och om tjejen som hade det har använt det på nätet så kommer det fram, då skulle jag bara anmäla det med, inget jag kommer stå som betalnings skyldig till sa Polisen, men lite skraj är jag allt, man vet aldrig vad som trillar in i slutet på januari.... kanske en massa skit som hon köpt i mitt namn. Korkade människa. Ja jag ville bara berätta lite om hur allt har gått om någon bryr sig....
  • Svar på tråden Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!
  • viseversa

Men självklart är en plånbok som ligger helt öppet väldigt lockande för någon oärlig. Trodde du man kunde lita på alla eller? jag har en kompis vars son satt och höll hennes mobil på stan. När hon vände ryggen till kom en man fram och ryckte mobilen från barnet och försvann i folkmassan.

En av mina arbetskompisar blev av med sin guldkedja på t-banan. Hon satt helt lungt och framför henne satt en man. När han skulle gå av ryckte han kedjan av henne och klämde sig sedan ut innan dörrarna stängdes. 

Vill man inte bli av med sina saker så har man dom i innerfickor eller på andra ställen där dom inte syns. klart du blev ledsen ts. Det förstår jag också. men ligger den som du la den så får man nästan vara beredd på att någon idiot tar den. Skulle vara underbart om ALLA var ärliga men tyvärr är det inte så i samhället. 

• Eisa

Ett par tonårskillar (förmodligen) snodde min plånbok en gång. De gick in i personalrummet på mitt jobb, där min jacka med plånboken hängde. FY FAN vad arg jag var. Jag sprang runt och var seriöst beredd att nita dem om jag haffat dem (inte så smart kanske men...).

De andra i personalen hade sett ett par tonårskillar utan synbart syfte smyga omkring och öppna dörrar och hålla på, därför jag tror det var dem.

Mitt liv gick sönder. Plånboken är allt. Men man kommer över det rätt fort ändå, bara man skaffat nytt. Och även om de har privata grejer så har de inte det mest privata.

• Förväntansfull0406
    viseversa skrev 2010-12-05 09:31:27 följande:
    Men självklart är en plånbok som ligger helt öppet väldigt lockande för någon oärlig. Trodde du man kunde lita på alla eller? jag har en kompis vars son satt och höll hennes mobil på stan. När hon vände ryggen till kom en man fram och ryckte mobilen från barnet och försvann i folkmassan.

En av mina arbetskompisar blev av med sin guldkedja på t-banan. Hon satt helt lungt och framför henne satt en man. När han skulle gå av ryckte han kedjan av henne och klämde sig sedan ut innan dörrarna stängdes. 

Vill man inte bli av med sina saker så har man dom i innerfickor eller på andra ställen där dom inte syns. klart du blev ledsen ts. Det förstår jag också. men ligger den som du la den så får man nästan vara beredd på att någon idiot tar den. Skulle vara underbart om ALLA var ärliga men tyvärr är det inte så i samhället. 
    Jag hade en filt över, men den stack väl ut lite jag vet att det var sjukt korkat! Och troligen så hade nog personen sett att jag var "tankspridd" Iom med min son, och alla samtal jag fick.

Jag känner på nått vis, att detta var den värsta sortens uppvaknande som jag behövde få. Jag har varit smått vårdslös innan, men jag är av den otroligt naiva sorten, jag tror faktiskt inte att folk tar saker när man står nära, eller håller i saken.
  • Förväntansfull0406
    Eisa skrev 2010-12-05 09:45:31 följande:
    Ett par tonårskillar (förmodligen) snodde min plånbok en gång. De gick in i personalrummet på mitt jobb, där min jacka med plånboken hängde. FY FAN vad arg jag var. Jag sprang runt och var seriöst beredd att nita dem om jag haffat dem (inte så smart kanske men...).

De andra i personalen hade sett ett par tonårskillar utan synbart syfte smyga omkring och öppna dörrar och hålla på, därför jag tror det var dem.

Mitt liv gick sönder. Plånboken är allt. Men man kommer över det rätt fort ändå, bara man skaffat nytt. Och även om de har privata grejer så har de inte det mest privata.
    Jag var med helt vansinnig igår! Jag skulle lätt kunna ställt mig i utgången och bett varenda en öppna sina väskor för att bevisa för mig att de inte hade snott min plånbok.... men så kan man tyvärr inte göra.
  • viseversa
    Förväntansfull0406 skrev 2010-12-05 09:54:59 följande:
    Jag hade en filt över, men den stack väl ut lite jag vet att det var sjukt korkat! Och troligen så hade nog personen sett att jag var "tankspridd" Iom med min son, och alla samtal jag fick.

Jag känner på nått vis, att detta var den värsta sortens uppvaknande som jag behövde få. Jag har varit smått vårdslös innan, men jag är av den otroligt naiva sorten, jag tror faktiskt inte att folk tar saker när man står nära, eller håller i saken.
    Äh sånt kan hända ts=). Förstår som sagt att du är ledsen. Men nu vet du till nästa gång. och bra att du hann spärra alla kort. Snart får du nya kort och kan bygga upp en ny plånbok. 
  • astro

Har aldrig varit i ditt läge men förstår så väl hur hemskt det känns. Hoppas den fina personalen på butiken kan få ett hum om vem som varit framme ... kanske känner de till och med igen den personen.

• Förväntansfull0406
    viseversa skrev 2010-12-05 09:56:32 följande:
    Äh sånt kan hända ts=). Förstår som sagt att du är ledsen. Men nu vet du till nästa gång. och bra att du hann spärra alla kort. Snart får du nya kort och kan bygga upp en ny plånbok. 
    Ja, du har rätt..... Jag känner mig nästan mer kränkt faktiskt just nu.... i mina drömmar inatt var hemska.

Men som du skriver, i morgon är det dags att ringa hem nya kort. Och köpa en ny blånbok .

Men hur funkar det med körkort?? Och alla personnr man har?? kan någon använda dom att köpa grejer med? tänker på näthandel och så??

Jag ska ringa polisen i morgon och prata med dom, men är det något jag själv bör tänka på??
  • Förväntansfull0406
    astro skrev 2010-12-05 10:02:53 följande:
    Har aldrig varit i ditt läge men förstår så väl hur hemskt det känns. Hoppas den fina personalen på butiken kan få ett hum om vem som varit framme ... kanske känner de till och med igen den personen.
    Ja, just därför vill jag att de kollar i deras lagrade kameror. OM det nu är någon som ofta gör sånt här så är det bra om personalen vet hur h*n ser ut.

Min pappa berättade igår att hans kollegas fru var med om exakt samma sak för en dryg vecka sedan. Det var mitt i veckan och de kollade kamerans lagrade bilder och satte dit tanten som tog hennes plånbok. Tanten hade varit kund där i typ 20 år så alla visste vem hon var.
  • viseversa
    Förväntansfull0406 skrev 2010-12-05 10:03:08 följande:
    Ja, du har rätt..... Jag känner mig nästan mer kränkt faktiskt just nu.... i mina drömmar inatt var hemska.

Men som du skriver, i morgon är det dags att ringa hem nya kort. Och köpa en ny blånbok .

Men hur funkar det med körkort?? Och alla personnr man har?? kan någon använda dom att köpa grejer med? tänker på näthandel och så??

Jag ska ringa polisen i morgon och prata med dom, men är det något jag själv bör tänka på??
    Jag hittade itne min plånbok en dag när jag var ute. Ringde och spärrade på en gång. och då frågade dom om jag hade leg eller körkort i den? varför dom frågade vet jag itne. Kanske KAN det vara så att tjuven kan ha användning för det. Ring och fråga.

Nu var den inte stulen utan jag hade glömt den hemma som tur var. men korten var ju spärrade så det var bara att beställa nya illa kvikt iallafall=) 
Svar på tråden Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!