Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!

Men självklart är en plånbok som ligger helt öppet väldigt lockande för någon oärlig. Trodde du man kunde lita på alla eller? jag har en kompis vars son satt och höll hennes mobil på stan. När hon vände ryggen till kom en man fram och ryckte mobilen från barnet och försvann i folkmassan.

En av mina arbetskompisar blev av med sin guldkedja på t-banan. Hon satt helt lungt och framför henne satt en man. När han skulle gå av ryckte han kedjan av henne och klämde sig sedan ut innan dörrarna stängdes. 

Vill man inte bli av med sina saker så har man dom i innerfickor eller på andra ställen där dom inte syns. klart du blev ledsen ts. Det förstår jag också. men ligger den som du la den så får man nästan vara beredd på att någon idiot tar den. Skulle vara underbart om ALLA var ärliga men tyvärr är det inte så i samhället. 

• viseversa
    Förväntansfull0406 skrev 2010-12-05 09:54:59 följande:
    Jag hade en filt över, men den stack väl ut lite jag vet att det var sjukt korkat! Och troligen så hade nog personen sett att jag var "tankspridd" Iom med min son, och alla samtal jag fick.

Jag känner på nått vis, att detta var den värsta sortens uppvaknande som jag behövde få. Jag har varit smått vårdslös innan, men jag är av den otroligt naiva sorten, jag tror faktiskt inte att folk tar saker när man står nära, eller håller i saken.
    Äh sånt kan hända ts=). Förstår som sagt att du är ledsen. Men nu vet du till nästa gång. och bra att du hann spärra alla kort. Snart får du nya kort och kan bygga upp en ny plånbok. 
  • viseversa
    Förväntansfull0406 skrev 2010-12-05 10:03:08 följande:
    Ja, du har rätt..... Jag känner mig nästan mer kränkt faktiskt just nu.... i mina drömmar inatt var hemska.

Men som du skriver, i morgon är det dags att ringa hem nya kort. Och köpa en ny blånbok .

Men hur funkar det med körkort?? Och alla personnr man har?? kan någon använda dom att köpa grejer med? tänker på näthandel och så??

Jag ska ringa polisen i morgon och prata med dom, men är det något jag själv bör tänka på??
    Jag hittade itne min plånbok en dag när jag var ute. Ringde och spärrade på en gång. och då frågade dom om jag hade leg eller körkort i den? varför dom frågade vet jag itne. Kanske KAN det vara så att tjuven kan ha användning för det. Ring och fråga.

Nu var den inte stulen utan jag hade glömt den hemma som tur var. men korten var ju spärrade så det var bara att beställa nya illa kvikt iallafall=) 
  • viseversa
    Förväntansfull0406 skrev 2010-12-05 10:06:22 följande:
    Ja, just därför vill jag att de kollar i deras lagrade kameror. OM det nu är någon som ofta gör sånt här så är det bra om personalen vet hur h*n ser ut.

Min pappa berättade igår att hans kollegas fru var med om exakt samma sak för en dryg vecka sedan. Det var mitt i veckan och de kollade kamerans lagrade bilder och satte dit tanten som tog hennes plånbok. Tanten hade varit kund där i typ 20 år så alla visste vem hon var.
    Vad hände med tanten? Hoppas hon skämdes rejält och fick sitt straff!?
Svar på tråden Arg, ledsen, helt jävla förtvilad!