• Nadjis

Löjliga saker du blivit arg för när du är/var gravid?! :-)

Hormonerna rusar och ibland bara kokar jag över. Ofta är det riktigt löjliga saker.. Min sambo har fått lida mest av detta. Har en liten lista men det vore kul att se vad ni brusat upp för!

Min lista;
    Sambon köpte gul lök istället för röd. (jag stortjöt)
    Sambon kom hem kl 17.30 istället för 17..(hotade med att flytta )
    Sambon tvättade en mörk maskin tvätt innan en ljus.. (inget jag behövde i någon av högarna)
    Jag missade babyboom på tv. (Hela mitt liv förstört)
    Spjälsängen jag ville ha var slut på IKEA. ( Jag gick sur genom hela affären utan att handla något av det andra jag behövde)
    Sambon gjorde makaroner till falukorven istället för potatismos. (Oh nej!)
    Stolsvärmen är sönder i bilen. (Allt går emot mig )
    Senaste var inatt när jag blev upprörd över att ännu en gång behöva gå upp och kissa, men sambon får sova HELA natten! (Hans fel självklart!)

Snälla säg att det inte bara är jag som betett mig "lite" annorlunda..

• Svar på tråden Löjliga saker du blivit arg för när du är/var gravid?! :-)
  • wilda67
    Det var ju riktigt kul att höra, synd är det om dig! Hehe..
    Kommer knappt ihåg vad min "sambo gjorde för fel" under graviditeten, det där är nog olika, men alla är vi nog lite känsliga ibland

Däremot vet jag att i slutet var jag tvungen att storstäda varje kväll, ifall min lille pojk skulle komma ut, så det var städat när jag åkte till BB (jag hade städnojja), & min sambo fattade nog aldrig varför, för han tycker ju att han är rätt duktig på att städa han med,..nu gick jag ju över 18 dagar, så det blev ju städat några gånger
  • Pellinell

Jag blev förbannad då tjejerna på min killes jobb hade ett löjligt smeknamn på honom som jag aldrig hade hört, som om de hade en intimare relation till honom än jag...

• Alvi

Jag var ett hormonmonster när jag var gravid, men jag var mest gråtig, inte så arg...

Men tre gånger jag uppenbart var hormonstinn var:

1) När jag insåg att jag troligtvis inte skulle kunna gå på Gyllene Tiderns återföreningskonsert, för att jag antingen skulle vara höggravid eller nybliven mamma... Guuuud vad jag grät....

2) När jag lyssnade på "Seasons in the sun" och kom och tänka på hur LEDSEN jag skulle bli om min kompis Veronica (Heidsan på FL) skulle dö... Ojojoj, kunde knappt köra bil för alla tårar...!

3) När Robert för EN GÅNGS skull röt tillbaka när jag hade gnöllt och gnölat på honom hur mycket som helst. Jag bara stirrade på honom och började gråta - HAN får ju inte skälla på lilla mig...!!!

• Halime

En sak hände mej, fast jag blev mer förtvivlad än arg.

Jag och sambon hade gjort fläderbärssaft och fläderbärslikör och skulle åka hem till hans föräldrar en vecka senare och ge dem några flaskor.

Några dagar senare, så ringer jag sambons mobil och gråter förtvivlad, för jag har kommit på att (det här var när larmen om flyttfåglarna och fågelinfluensan kom)
    att tänk om fåglarna hade suttit med fötter och rumpor på fläderbärsklasarna ( fick väl för mej att det smittade via deras rumpor och fötter!!!) och att svärföräldrarna kunde
    drabbas av fågelinfluensan p.g.a. att vi gav dem flaskorna.

Sambon skrattade och sa att det kunde väl inte vara någon fara, eftersom saften var kokt och någonstans så förstod jag det ologiska i mitt tänk, men det kändes som om jag var helt styrd av en massa hormoner.

Men såhär efteråt är det lite kul!

• Nadjis

Skönt att inte vara ensam.
    Jag blev arg på pappa för ett tag sen också. För att han var så egoistisk och skaffade mig så sent. Jag får ju inte lika mycket tid med honom som min storebröder.. De kommer alltid att ha känt honom längre.. Eh.. Kände mig rätt dum efter ett tag.. särskilt eftersom reaktionerna från mina bröder blev ett ljudligt asgarv..

• Tissa

Jag är inte så långt gången men mitt temperament är som en evig pms....
    Stackars karln....

Nadjis,
    Känner igen det där med tvätten! Heeelt galen om han tvättar mörktvätt före ljustvätt. Jag har mest ljust och han har mest mörkt så jag hotar med att aldrig tvätta hans mörka kläder för han tvättar aldrig mina ljusa......

Och kattsanden.... Han köpte FEL MÄRKE!!!!!!!! Hur kan man bara göra det...?

Och igår satt jag och grät framför OC... och karln bara skrattade åt mig....
    Känner mig patetisk ibland.......

• wellah

jag grinade för att det fanns clementiner men inte satsumas på affären heheheeh

• mammacatta

jaaa. fast man vågar nästan inte erkänna det....

disk. jag kan bli TOKIG på disken. få utbrott å slänga porslin åt h*lvete och gråta en hel flod...

störtlöjligt.
    *suck*

• Nadjis

Oh nej. Fel märke på kattsanden! Jorden går under!

• liann

Ohhh gud, jag undrar om min sambo vill att jag blir gravid igen... Visst jag e inte arg jämt men småsaker som aldrig har stört mig innan, gör mig helt galen idag. tex

#jag tycker att när han tuggar så låter det så blaskigt, ja även knaprigt, t.o.m när han äter något som e mjukt. Det stör mig något så otroligt.

#Andedräkt..ööööö jag kan pussa min katt men knappt min kille. Tycker att han luktar (men det gör han nog inte)

#När han gör saker så låter det 100 gånger mer nu. Han väsnas, kan höra han äta chips fastän jag e i ett annat rum med stängd dörr..

Stackars Sambo men jag älskar honom över allt annat.. Detta e en väldigt jobbig period.

Svar på tråden Löjliga saker du blivit arg för när du är/var gravid?! :-)