• Nennie28

Är det någon som har provat återställartapet?

Någon som har provat återställaren?

Jag har en vävtapet som jag skulle vilja bli av med..
    Saken är den att jag provade dra bort en liten bit av den, och då såg jag att det är gipsskiva direkt bakom.. då kanske det blir en himla massa spaklande om man tar bort den?
    jag tänker på skarvarna där gipsskivorna möts.. där brukar man ju ha spaklat in en sån där "nät tejp". Och jag såg att spaklingen vad dålig... Är det inte risk att skarvarna kommer synas igenom sen när jag målar.. och att jag får spackla HELA väggarna för att det ska bli jämnt?

Nån som vet??? =(

• Svar på tråden Är det någon som har provat återställartapet?
  • Nennie28

Jag skulle bli så glad om nån visste nåt... =)

• Anna83GBG

easy cover tror jag det heter. Vi använde det och målade direkt på det, fungerade jätte bra.
    Den är rätt hård så det är lite krångligt att få upp den tycker jag men det är det värt.
    jag är helt nöjd.

• AmMoE

Vi har använt den över en strukturtapet. Inte perfekt resultat, om man vet om det kan man ana tapeten under. Lite bökig att få upp var den oxå, men ändå smidigare o snabbare än att riva tapet, spackla, slipa, spackla igen och så måla eller tapetsera

• Pirum

Vi har också använt det över strukturtapet och det syns inte igenom alls. Smidigt!

• Gulletuss

Kan man använda sån återställare på en vägg med väldigt dålig, vanlig tapet? Det är nog revor och spikhål och sånt. (Vi ska flytta, och jag har inte hundra koll på hur väggarna i detta rummet ser ut, då de tidigare ägarna inte har flyttat ännu! Men tapeten i det rummet ska vara i väldigt dåligt skick)

• Pirum

Apropå dåliga väggar, vi hade en fyrkant rent murbruk där det tidigare suttit ett fönster, mitt i den gamla tapeten eller hur man nu ska förklara, och satte easycover över hela rummet. Skarven syns inte överhuvudtaget- slätt och fint!

Svar på tråden Är det någon som har provat återställartapet?