Inlägg från: Anonym (knixan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knixan)

Krock, vems är felet?

Anonym (knixa) skrev 2010-12-05 14:09:53 följande:

Eftersom ni inte hann bromsa så höll ni uppenbarligen inte tillräckligt avstånd till bilen framför.

Jag skulle säga att det är ni som är vållande, men det är inte alltid som föräskringsbolag, polis etc håller med varandra.

Tillägg: Du skriver att mannen inte lagt ut en varningstriangel, det kan ju vara så att han inte hunnit lägga ut den. Och även om han gjort det, så hade du kanske inte hunnit stanna.
  • Anonym (knixan)
    Anonym (1) skrev 2010-12-05 14:12:11 följande:
    Min sambo krocka på E20 (90 sträcka) pga att han framför skulle göra en vänstersväng. Han stod still med bilen ,halva bilen i västerfilen. Min sambo klarade sig från allt...

Skönt att det gick bra för er..
    Svänga på motorvägen? Det finns väl inga plankorsningar på en motorväg? Eller menar du att framförvarande bil skulle ta en avfart som låg till vänster?
  • Anonym (knixan)
    asa1018 skrev 2010-12-05 14:16:56 följande:
    Ja, ni verkar ju vara eniga om vems felet är...
    Sen ang varningstriangeln, känns inte som man ska placera den framför bilen där han stod.
    Får man stanna på motorvägen utan att det ger någon påföljd?
    Ja, man får stanna på motorvägen om bilen går sönder. Det går ju inte att lagstifta bort trasiga bilar.
  • Anonym (knixan)
    Anonym (1) skrev 2010-12-05 14:24:23 följande:
    Det är ju 90 sträcka å den får man göra en vänstersväng på... Tyvärr kan man ju säga..
    Är du säker på att det var en motorväg? Jag vidhåller: Motorvägar har inte plankorsningar. Det här är en motorväg: http://sv.wikipedia.org/wiki/Motorv%C3%A4g
  • Anonym (knixan)
    sara1981 skrev 2010-12-05 14:55:04 följande:
    Knixan:
    Det står E20, inte specifikt motorväg. Finns flera platser längs E20 där man kan svänga vänster. Oftast är det 70 eller 90 där. Europavägar går ju ofta genom städer osv, där finns många korsningar... :)

Eller har jag missförstått vad ni diskuterar?
    Nej, du har såklart helt rätt! Det är jag som snöat in på motorvägar
  • Anonym (knixan)
    Anonym (1) skrev 2010-12-05 15:10:39 följande:
    Jag vet vad en motorväg är ... tack ändå..... :)
    Förlåt, jag bara antog att det var motorväg, då det är det stora sträckor. Som tur var fick jag lite hjälp att utvigda tänkandet
  • Anonym (knixan)

Kanske vore det dags för en uppdatering av TS? Nu borde ju försäkringsbolagen vara klara med sin utredning.

Svar på tråden Krock, vems är felet?