Rättvis fördelning av julklappar/pengar?
Ja jag skulle också uppleva det som orättvist- hade jag varit din mamma hade jag gett dig och din syster samma summa/presenter av motsvarande värde och sedan gett barnbarnen något litet var.allternativt gjort som min farmor och farfar alltid gjort gett en summa till varje familjemedlem och sedan låtit varje ffamilj avgöra hur de vill göra med pengarna, i min famlij resulterar det i att min barnlösa bror får tex 500 kr, jag och min man och våra 3 barn får 2500kr ,min kusin med man 1000kr och hans syster med man och 2 barn får alltså 2000 kr- ja vår famlij får fn mest men varje individ får lika mycket!
Om vi så väljer att lägga hela summan på något som gynnar hela familjen tex som att lägga dem på en nytvättmaskin (räcker ju inte men ni förstår vad jag menar) eller dela ut dem mellan familjemedlemmarna ja det är något varje familj får bestämma själva.
JAG upplevde inte farmor och farfar som orättvisa när det var min kusin som fick mest (mina barn är små hennes tonåringar) och jag tror inte att hon upplever det orättvist idag!