Mina barn säger dom hatar min nya kärlek. HJÄLP!
Jag tycker du har gjort helt rätt!
Är själv skiljsmässobarn, dock var mina föräldrar aldrig gifta har bodde ihop. Flyttade isär när jag var 3 år gammal och därefter har jag fått stå ut med diverse "styvpappor".
Det känns som att du väntar och väntar på att dina barn ska acceptera honom men jag tycker du väntat tillräckligt. Nu får du säga till dom att antngen så skärper dom till sig eller så får dom tala om vad som är fel. För jag tror inte det är något fel på din nye, bara att dom inte kan acceptera honom eftersom han inte är deras pappa.
När min mamma träffade en ny karl så hatade jag det (i tonåren efter en skiljsmässa), men det var för att hon var helt knäpp. Första lät hon flytta in efter EN vecka och så skulle man lyssna på dom när dom hade sex hela jävla tiden och så har hon mage att klaga på att jag ska sänka radion för att det stör dom?!
Andra flyttade hon till efter ett halvår-på andra sidan landet 100 mil bort. Vi barn hade inget att säga till om.
Men min mamma är ego och jag pratar inte längre med henne.
Jag hade helt klart föredragit hur du gjort. Du låter som en supermamma som låtit det ta så lång tid som det gjort!
Men nu får du säga till barnen dina tycker jag.
kanske behöver dom hitta på något med din nye på tu man hand? Skicka iväg dom på något skoj ihop så dom lär känna varandra bättre