• emelinis

Ni som kör med ersättning, behöver tips!!

Jag behöver lite tips och råd hur ni tar med ersättningen när ni ska iväg, hur förbereder ni med vattnet osv? tycker det är så krångligt och bökigt.. :(

• Svar på tråden Ni som kör med ersättning, behöver tips!!
  • Jenny Hä

Jag har en Vattenkokare som man kan ställa in på temperatur, kokar upp vatten i den låter det svalna sen är det bara att sätta den på 40 grader o det tar nån sekund så har man rätt temperatur för att blanda i pulver o ge bebis.

• Kakan Mascha
    Aviana skrev 2010-12-06 10:27:24 följande:
    Jag är bara himla nyfiken på den här vällingdoseraren? Någon som kan länka till en sådan? Blir så stressad när jag måste stå och pilla med måtten hela tiden och lilleman helst ville ha maten igår :s
    www.onetex.se/pulverbehallare-4-delar/920-0

Finns en med 3-delar också.
  • HWR

Jag hade också med en nappflaska vatten, pulver i en doserare och sen fick dottern dricka ersättningen kall. Hon ville inte ens dricka den varm, det är samma nu med välling.
    Det var så stressigt innan när jag gav den varm..alltid denna stressen att hitta ett ställe att värma flaskan, eller krångel med termos med varmt vatten som skulle blandas med kallt vatten så att det blev lagom temp. Nej, det var bättre när hon hellre ville ha den kall :)

• kicki8210

hur gammla va era barn när ni pröva å ge dom kall ersättning ?

• emsmamma
    kicki8210 skrev 2010-12-06 12:36:41 följande:
    hur gammla va era barn när ni pröva å ge dom kall ersättning ?
    Mina har alltid fått nattersättningen rumstempererad för att vi skulle slippa att gå upp om nätterna. Att även få dagsmålen kall har varit från ett par månaders ålder.
  • älskarlivet81
    emsmamma skrev 2010-12-06 14:16:27 följande:
    Mina har alltid fått nattersättningen rumstempererad för att vi skulle slippa att gå upp om nätterna. Att även få dagsmålen kall har varit från ett par månaders ålder.
    Det går ju även att ha vatten i termos så behöver man inte heller gå upp på natten.
  • emsmamma
    älskarlivet81 skrev 2010-12-06 14:16:55 följande:
    Det går ju även att ha vatten i termos så behöver man inte heller gå upp på natten.
    Självklart. Alla sätt är bra - speciellt de som passar en själv bäst :)
  • Skogsrå

På utflykt eller resa: Jag hade hett eller blandat hett + avsvalnat vatten som jag hällde upp i två portionsburkar (Avents), och sen förvarade i en liten "tygkylväska" som följde med min skötväska. Oftast en med bara hett vatten och en med blandat, så att jag hade en som var lagom varm om det blev hungrigt ganska snart.

Sen var det bara att hälla ner en portion pulver ur vällingdoseraren, skaka och hälla över i flaskan.

Min son har varit jättepetig med temperaturen och vill definitivt inte ha kall ersättning. Dottern var lite mer medgörlig på den punkten.

Svar på tråden Ni som kör med ersättning, behöver tips!!