• alvide

Ullunderställ som INTE kliar

Dottern har ullmax underställ och det har fungerat nu i över ett år nu men nu börjar hon känna av att det kliar av den och det syns att hon blir lite röd av den.
    Hon har väldigt känslig hud och kylan gör det inte bättre.
    Ni som har barn med väldigt känslig hud, vilket ullunderställ funkar för era barn? Eller får man ta underställ utan ull istället? Pris spelar ingen roll. Hon är 4 år.

• Svar på tråden Ullunderställ som INTE kliar
  • Halkatla

Min yngsta klarar inte ull, så jag har lovat maken att inte tvinga på henne det. Det fick bli underställ i polyester från Stadium istället... Jag tycker att det är trist, eftersom jag själv är så insnöad på ull, men det funkar för henne, och hon håller värmen.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • alvide

Jag satt och funderade på powerstretch byxor i fleece. Har själv såna och de är jättemjuka, stretchiga och tajta fleecebyxor som värmer bra. Synd att det inte finns motsvarande i tröja (om man nu inte vill ha en hood).

• Rosa30

Jag har sett ett helt underbart underställ i ull/silke blandning som är supermjukt och lent och absolut inte verkar klia. Dock finns det bara på en lokal hälsokostaffär här (!), men det är ett tyskt märke så det borde ju finnas att beställa på nätet.

• KK1974

Janus har en sort som heter prins- och prinsessull, det verkar supermjukt - merinoull med långa fibrer. Ullmax är väl också merinoull men jag fick en lite grövre känsla ändå när jag nöp i det på en affär förra veckan. Du får väl gå runt och klappa på olika sorter! Kolla Naturkompaniet, de har stor sortering.

Svar på tråden Ullunderställ som INTE kliar