• Rödtott

UL-bild vid KUB-test?

Får man en Ultraljudsbild på fostret när man gör ett KUB-test? Jag ska till Ultragyn på Odenplan på torsdag och är lite nyfiken.

• Svar på tråden UL-bild vid KUB-test?
  • supermimmi

Jag gjorde KUB på huddinge, och vi fick med oss en bild. Fråga innan om det går att få en bild med sig.
    Lycka till!! Vet hur nervös jag var innan.

• Rödtott

Tack! Jag ska fråga när vi kommer dit. Hur gick det för er? Jag är såklart också nervös..

• MammanZ

Gjorde på Tittut i stockholm och vi fick en CD med bilder och en DVD med video

• supermimmi
    Rödtott skrev 2010-12-06 12:01:06 följande:
    Tack! Jag ska fråga när vi kommer dit. Hur gick det för er? Jag är såklart också nervös..
    Det gick bra för oss, kommer inte ihåg siffrorna, men det var bra, och har en frisk tjej idag.
  • Familjen Limsäter

Var på sös idag och gjorde kub-testet. Och vi fick två bilder med hem. Jag behövde inte fråga... Glömde faktiskt bort det när vi fick se pyret ligga där och sprattla och suga på tummen...

Lycka till! 

• Skruttis

Om du får bild så får du jättegärna lägga här om du vill! Är så nyfiken inför vårt KUB !

*Dotter -08, skrutt i magen med BF 18/7-11 *
  • Kärleksmirakel
    karin h skrev 2010-12-06 13:11:53 följande:
    Jag gjorde KUB på Mamma Mia Kista och vi fick 3 bilder med oss hem
    Gör dom KUB i Kista. Har dom ul apparater där ?
    En vän till mig fick bara ta blodprovet där i somras men självla UL fick man åka till stan och göra
  • Nu är jag hel

Kubtest  v 13(12+1)
    ♥Mamma till världens bästa Isabelle♥
  • Dixie

Jag hoppar in här med en liten fråga - kan man på kub ul se könet, eller är det för tidigt?

• Skruttis

Jag tror det är för tidigt och för osäkert, men det sägs gå. Men jag tror ingen säger det faktiskt genom att se på UL..men klart man kan hålla utkik.

Ska på KUB idag...16.45...nervös.

• Dixie
    Skruttis skrev 2011-01-03 15:10:50 följande:
    Jag tror det är för tidigt och för osäkert, men det sägs gå. Men jag tror ingen säger det faktiskt genom att se på UL..men klart man kan hålla utkik.

Ska på KUB idag...16.45...nervös.
    lycka till - jag ska på kub imorgon!
  • Skruttis

Spännande! Lycka till för dig med!

• Nu är jag hel
    Skruttis skrev 2011-01-03 15:39:21 följande:
    Spännande! Lycka till för dig med!
    Hur gick det idag på KUB??
  • Dexxi
    Nu är jag hel skrev 2011-01-03 21:19:40 följande:
    Hur gick det idag på KUB??
    Åhh det gick jättebra!

Detta är Skruttis! Skrattande

KUB gick bra igår och nu återgår jag till mitt vanliga nick här i stället, enklare så!

Vi fick jättefina siffror:

1:10000 för trisomi 21
    1:100000 för trisomi 18
    1:200000 för trisomi 13

Väl synligt näsben och hjärtrytm var bra med. Liten mätte 5,8 cm CRL och hade alla armar och ben på plats. Så himla söt och vad tydligt man såg allt när den rörde sig! En riktig liten människa redan, helt otroligt!
    Nu känns det himla bra och vi kommer berätta öppet nu. Blev flyttad några dagar till så 12+3 idag i stället för 12+0 som jag är enligt sista mens. Men bra det är åt det hållet iaf.

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 15/7 2011 ♥
  • Nu är jag hel
    Dexxi skrev 2011-01-04 09:20:04 följande:
    Åhh det gick jättebra!

Detta är Skruttis! Skrattande

KUB gick bra igår och nu återgår jag till mitt vanliga nick här i stället, enklare så!

Vi fick jättefina siffror:

1:10000 för trisomi 21
    1:100000 för trisomi 18
    1:200000 för trisomi 13

Väl synligt näsben och hjärtrytm var bra med. Liten mätte 5,8 cm CRL och hade alla armar och ben på plats. Så himla söt och vad tydligt man såg allt när den rörde sig! En riktig liten människa redan, helt otroligt!
    Nu känns det himla bra och vi kommer berätta öppet nu. Blev flyttad några dagar till så 12+3 idag i stället för 12+0 som jag är enligt sista mens. Men bra det är åt det hållet iaf.

Jättebra siffror. Det känns skönt att man kan slappna av lite nu efter KUB Skrattande
  • Dexxi

Ja verkligen jätteskönt!

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 15/7 2011 ♥
Svar på tråden UL-bild vid KUB-test?